Dział: INTERNET

Dodano: Październik 19, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix powiększył się o 2,4 mln klientów. Wyniki lepsze od oczekiwań

Widzowie powracają przed ekrany Netflixa (Pixabay.com)

W przeciwieństwie do dwóch poprzednich kwartałów tego roku, Netflix w trzecim kwartale odnotował wzrost liczby abonentów. I to o 2,41 mln, co jest znacznie lepszym rezultatem od szacunków analityków, którzy prorokowali wzrost na poziomie 1,09 mln. W sumie na świecie największy serwis streamingowy ma obecnie 223,08 mln subskrypcji.

Opublikowane w nocy we wtorek polskiego czasu wyniki finansowe podniosły wartość akcji Netflixa o 14 proc. Przychody za III kwartał 2022 wyniosły 7,93 mld dol. wobec 7,48 mld w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 6 proc. Przewyższyły oczekiwania analityków z Wall Street, którzy spodziewali się ich na poziomie 7,84 mld USD.

Czytaj też: Piłka nożna i "Wiadomości" najdroższe w cenniku TVP na listopad

Zysk okazał się minimalnie niższy niż przed rokiem. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,40 mld dol. wobec 1,45 mld rok wcześniej. 

Netflix przedstawił optymistyczną prognozę na ostatni kwartał tego roku. Zgodnie z nią przychody powinny wynieść ok. 7,8 mld dol. Powinno przybyć 4,5 mln nowych abonentów. Istotne znaczenie ma mieć wprowadzana w listopadzie w niektórych krajach tańsza opcja serwisu, z reklamami. Straty subskrypcji z pierwszej połowy roku mają zostać nadrobione.

(MAC, 19.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.