Platforma Marfeel do monetyzacji treści zaprezentuje się polskim wydawcom
Marfeel pozwala na monitorowanie ruchu w serwisie w czasie rzeczywistym (fot. Marfeel/materiały prasowe)
Hiszpańska firma Marfeel podczas webinarium zorganizowanego z udziałem Izby Wydawców Prasy zaprezentuje nowe narzędzie do monetyzacji działań online.
Marfeel pozwala wydawcom zarządzać treściami i zarabiać na nich w internecie. Monitoring ruchu prowadzony za pośrednictwem tej platformy dostarcza administratorom bardziej szczegółowych danych niż Google Analytics, pokazuje jakie treści najlepiej konwertują na subskrypcje i jaki typ odbiorcy jest w tej chwili gotowy płacić za treści.
- To narzędzie odpowiada na potrzebę pojawiającą się w wielu krajach, a wynikającą z przepisów o gromadzeniu i przekazywaniu danych użytkowników. Przez te przepisy Google Analytics staje się w wielu krajach nielegalny, ponieważ przekazuje dane użytkowników do USA. To powoduje, że Marfeel staje się popularny w wielu krajach Unii Europejskiej - tłumaczy Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów elektronicznych.
Czytaj też: Piłka nożna i "Wiadomości" najdroższe w cenniku TVP na listopad
Obecnie w Polsce jednym z najpopularniejszych narzędzi do monetyzacji treści jest Piano. - Ale Piano jest drogie i mogą sobie na nie pozwolić tylko duzi wydawcy. Mali z niego nie skorzystają - mówi Nowacki. - Mały wydawca albo skorzysta z namiastek paywallowych jak Marfeel czy system dostarczany na przykład przez polski CMC Media, z którego korzysta wielkopolski serwis Złotowskie.pl czy Radomszczańska.pl, albo nie będzie go nigdy stać na rozwiązanie paywallowe - mówi Nowacki.
Czytaj też: TVP będzie kontynuować produkcję serialu "Ojciec Mateusz", ale bez udziału ATM Grupy
Zorganizowane przez IWP i Marfeel półtoragodzinne webinarium zaplanowano na środę 26 października na godz. 12. Aby z niego skorzystać, nie trzeba być członkiem Izby. Zgłoszenia można przesyłać do wtorku 25 października pod adresem [email protected].
(PAR, 19.10.2022)