"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Krajowy Instytut Mediów bada oglądalność telewizyjnych kanałów lokalnych

Badanych było 156 stacji lokalnych mających koncesję KRRiT (fot. Pixabay.com)

Krajowy Instytut Mediów na zlecenie KRRiT rozpoczął pomiar oglądalności telewizyjnych kanałów lokalnych. Badanie prowadzone jest metodą znaną z mierzenia słuchalności radia (wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny).

Pierwszy pomiar był prowadzony od 5 sierpnia do 16 września. W tym okresie przeprowadzono 16 371 wywiadów telefonicznych wśród losowo wytypowanych numerów komórkowych.

Czytaj też: IMM: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w kraju. "Press" drugi w Polsce w swojej kategorii

Z badania wynika, że przynajmniej jedną stację lokalną ogląda 6,7 mln osób powyżej 15. roku życia.

W województwie śląskim najpopularniejszą telewizją lokalną jest Regionalna TV z Bielska-Białej, którą śledzi 11,2 proc. mieszkańców województwa (odsetek osób powyżej 15. roku życia w województwie oglądających daną stację lokalną).

Dalej są TV Zabrze (2,4 proc.) oraz Dlaciebie.tv z Jaworzna (1,8 proc.). W województwie małopolskim prowadzi Małopolska TV Zvami z Tarnowa (3,8 proc.), a dalej są Polska Telewizja Regionalna PTVR z Tarnowa (3,5 proc.) oraz Przegląd Tygodniowy z Nowego Targu (1,9 proc.), a np. w województwie lubuskim pierwsza jest TV Regionalna z Żar (18,1 proc.), druga Teletop Telewizja Gorzów (15,6 proc.), a trzecia Master TV z Łukowa (3,2 proc.).

Czytaj też: PAP wypuścił fałszywą depeszę o śmierci ks. Małkowskiego. Inne media ją powielały

Stacje lokalne oglądają w większości kobiety (55 proc.) oraz osoby powyżej 60. roku życia (33 proc.), a także widzowie z wykształceniem podstawowym i zasadniczym (45 proc.), z miast do 100 tys. mieszkańców (38 proc.) i niepracujący (55 proc.).

Badanych było 156 stacji lokalnych mających koncesję KRRiT. Planowane są kolejne fale tego badania.

Lokalne telewizje w większości nie są mierzone przez Nielsen Media, tak jak stacje ogólnopolskie, ze względu na ich niewielki zasięg i koszty pomiaru.

Czytaj też: Najlepsi twórcy nagrodzeni na Grand Video Awards 2022. Zobaczcie zdjęcia

(MNIE, 14.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.