Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Krajowy Instytut Mediów bada oglądalność telewizyjnych kanałów lokalnych

Badanych było 156 stacji lokalnych mających koncesję KRRiT (fot. Pixabay.com)

Krajowy Instytut Mediów na zlecenie KRRiT rozpoczął pomiar oglądalności telewizyjnych kanałów lokalnych. Badanie prowadzone jest metodą znaną z mierzenia słuchalności radia (wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny).

Pierwszy pomiar był prowadzony od 5 sierpnia do 16 września. W tym okresie przeprowadzono 16 371 wywiadów telefonicznych wśród losowo wytypowanych numerów komórkowych.

Czytaj też: IMM: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w kraju. "Press" drugi w Polsce w swojej kategorii

Z badania wynika, że przynajmniej jedną stację lokalną ogląda 6,7 mln osób powyżej 15. roku życia.

W województwie śląskim najpopularniejszą telewizją lokalną jest Regionalna TV z Bielska-Białej, którą śledzi 11,2 proc. mieszkańców województwa (odsetek osób powyżej 15. roku życia w województwie oglądających daną stację lokalną).

Dalej są TV Zabrze (2,4 proc.) oraz Dlaciebie.tv z Jaworzna (1,8 proc.). W województwie małopolskim prowadzi Małopolska TV Zvami z Tarnowa (3,8 proc.), a dalej są Polska Telewizja Regionalna PTVR z Tarnowa (3,5 proc.) oraz Przegląd Tygodniowy z Nowego Targu (1,9 proc.), a np. w województwie lubuskim pierwsza jest TV Regionalna z Żar (18,1 proc.), druga Teletop Telewizja Gorzów (15,6 proc.), a trzecia Master TV z Łukowa (3,2 proc.).

Czytaj też: PAP wypuścił fałszywą depeszę o śmierci ks. Małkowskiego. Inne media ją powielały

Stacje lokalne oglądają w większości kobiety (55 proc.) oraz osoby powyżej 60. roku życia (33 proc.), a także widzowie z wykształceniem podstawowym i zasadniczym (45 proc.), z miast do 100 tys. mieszkańców (38 proc.) i niepracujący (55 proc.).

Badanych było 156 stacji lokalnych mających koncesję KRRiT. Planowane są kolejne fale tego badania.

Lokalne telewizje w większości nie są mierzone przez Nielsen Media, tak jak stacje ogólnopolskie, ze względu na ich niewielki zasięg i koszty pomiaru.

Czytaj też: Najlepsi twórcy nagrodzeni na Grand Video Awards 2022. Zobaczcie zdjęcia

(MNIE, 14.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.