Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 06, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SwipeTo.pl to nowy serwis TVP. "Nie wypada być częścią machiny propagandowej"

Jak informuje biuro prasowe TVP, redakcja SwipeTo.pl liczy 30 osób (screen SwipeTo.pl)

Telewizja Polska uruchomiła lifestylowy serwis SwipeTo.pl, z którym chce dotrzeć do młodszych internautów. Eksperci rozczarowani, choć wskazują kilka mocniejszych punktów.

Treści w SwipeTo.pl dotyczą tematów o charakterze popkulturowym, takich jak muzyka, sport, gaming, film i serial, moda, ale też zdrowie psychiczne, ekologia i nowe technologie. Serwis oferuje również podcasty jak "Morza południowe", "Sprawa dla obywatela" czy "Gadające głowy". 

"SwipeTo to nowy, lifestylowy projekt adresowany do Generacji Z" - informuje "Presserwis" biuro prasowe TVP. - "Jednym z głównych założeń portalu jest wyjście poza ciasne ramy centrów wielkich miast. Wierzymy, że młodzi ludzie żyjący na prowincji przeżywają te same rozterki, problemy, radości i pasje, co ich rówieśnicy z Warszawy, Krakowa, Poznania czy Katowic. To nie tak, że dyskryminujemy metropolie. Dobrze wiemy, że to właśnie tam kształtują się trendy, które wpływają na życie młodych ludzi w całej Polsce. I to właśnie im chcemy poświęcać uwagę" - przekonuje nadawca. 

Według TVP SwipeTo jest odpowiedzią spółki na "dynamicznie zmieniające się realia rynku medialnego. W dobie niekwestionowanej hegemonii internetu dla nadawcy publicznego istotną kwestią stało się możliwie jak najszersze dotarcie do młodego użytkownika".

Jak informuje biuro prasowe TVP, redakcja SwipeTo.pl liczy 30 osób.

- Jak można nazwać serwis "Swipe to", dać nawet gest swipowania w logotypie, a na samej stronie nie dawać możliwości swipowania, poza belką menu? Pierwsze, co zrobiłem po wejściu, to nastawiałem się na jakieś innowacyjne czary-mary związane ze swipowaniem i konsumowaniem serwisu, a tymczasem nie ma tam nic - mówi Michał Mańkowski, redaktor naczelny i członek zarządu Grupy naTemat. - Widać, że to kolejna próba stworzenia serwisu "dla młodych". Wizualnie i koncepcyjnie kojarzy mi się z Vibez.pl należącym do Wirtualnej Polski albo Newonce - dodaje Mańkowski.

Ekspert zastrzega, że wizualnie serwis wygląda dobrze. Zwraca też uwagę na spory nacisk na audio i postawienie domyślnie na dark mode (light mode jest dopiero opcją). - W ogólnym rozrachunku jednak to kolejny serwis do zapomnienia - kwituje Mańkowski.

- Sam layout jest poprawny, kojarzy się trochę z Noizzem, wydaje mi się, że mocno się inspirowano. Za nazwę ktoś powinien nie dostać podwyżki, a przynajmniej nie z naszych podatków - kąśliwie komentuje Michał Michalski, CEO Newonce.media. - Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie zaangażowane w ten projekt osoby wiedzą, kto jest ich pracodawcą. Mam graniczące z pewnością poczucie, że będziemy mieć do czynienia z falą "autorefleksji": że jednak po prostu nie wypada być częścią machiny propagandowej, która każdego dnia w nieprzyzwoity sposób okłamuje miliony Polaków - dodaje Michalski.

(KOZ, 06.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.