Podwyżki cen reklam w rozgłośniach Agory i Time. Wśród powodów wysoka inflacja
Reklamy w Tok FM, podobnie jak w Złotych Przebojach, podrożeją średnio o 7,8 proc. (fot. materiały prasowe)
Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam w pakiecie Agora Sieć, sieci Radio Złote Przeboje i ponadregionalnym Tok FM. W Grupie Radiowej Time podrożeją spoty w pakiecie Total Time i sieci Radio Eska. Nowe cenniki będą obowiązywać od poniedziałku 17 października.
Ceny reklam w pakiecie Agora Sieć wzrosną średnio o 4,8 proc., a w Radiu Złote Przeboje i Tok FM – o 7,8 proc. (w godz. 6-20).
Czytaj też: Reklamy w regionalnych rozgłośniach publicznych zdrożeją od listopada
– Pierwszy raz w historii jednym z powodów zmian cen reklam jest wysoka inflacja – przyznaje Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media, brokera radiowo-kinowego. – Jednocześnie obserwujemy duże zainteresowaniu klientów reklamą radiową, co widać było szczególnie w trzecim kwartale. Nadal zakładamy, że 2022 rok będzie lepszy dla radia niż rekordowy 2021. A przy tym popularność oferty reklamowej poszczególnych rozgłośni ma związek z ich rosnącą słuchalnością – potwierdza to sytuacja Radia Złote Przeboje i Tok FM, które w ostatniej sześciomiesięcznej fali zanotowały wzrost zasięgu dziennego odpowiednio o 4 i 14 procent – wyjaśnia Moszczyński.
W Grupie Radiowej Time za reklamy w pakiecie Total Time trzeba będzie zapłacić średnio o 4,8 proc. więcej (w godz. 6-24). W Esce wzrost cen wyniesie 4,9 proc.
Jacek Kapela, dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej w Time, jako powody podwyżki wskazuje wzrost słuchalności pakietu Total Time i Eski oraz czynniki inflacyjne. Jak informuje Time, pakiety Total Time i sieć Eska zwiększyły zasięg dzienny w grupie słuchaczy 16-49 lat – porównując fale czerwiec-sierpień do styczeń-marzec – odpowiednio o 7,7 proc. i 6,8 proc.
Czytaj też: Agnieszka Burzyńska chce od Tvp.info sprostowania tekstu o sobie
Jednocześnie droższy staje się pakiet Drapacz Chmur, który tworzą stacje Grupy Radiowej Agory i Grupy Radiowej Time – średnio o 5,4 proc. (w godz. 6-20).
Z końcem sierpnia ceny reklam podniósł Eurozet (w Radiu Zet, Antyradiu i Pakiecie Niezależnych), a w poniedziałek 3 października Polskie Radio (w Polskim Radiu 24). Na listopad podwyżkę zaplanowało Audytorium 17, reprezentujące regionalne rozgłośnie publiczne na ogólnopolskim rynku reklamowym. Z kolei Grupa RMF ogłosiła w lipcu, że jesienią utrzyma ceny reklam na takim samym poziomie jak wiosną i latem.
Poprzednia zmiana cen w Grupie Radiowej Agory i Grupie Radiowej Time nastąpiła w połowie marca 2022 roku.
Czytaj też: Lis nie będzie skarżył Jadczaka za tekst o mobbingu. Jadczak odpowiada
(KOZ, 04.10.2022)