Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Podwyżki cen reklam w rozgłośniach Agory i Time. Wśród powodów wysoka inflacja

Reklamy w Tok FM, podobnie jak w Złotych Przebojach, podrożeją średnio o 7,8 proc. (fot. materiały prasowe)

Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam w pakiecie Agora Sieć, sieci Radio Złote Przeboje i ponadregionalnym Tok FM. W Grupie Radiowej Time podrożeją spoty w pakiecie Total Time i sieci Radio Eska. Nowe cenniki będą obowiązywać od poniedziałku 17 października.

Ceny reklam w pakiecie Agora Sieć wzrosną średnio o 4,8 proc., a w Radiu Złote Przeboje i Tok FM – o 7,8 proc. (w godz. 6-20).

Czytaj też: Reklamy w regionalnych rozgłośniach publicznych zdrożeją od listopada

– Pierwszy raz w historii jednym z powodów zmian cen reklam jest wysoka inflacja – przyznaje Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media, brokera radiowo-kinowego. – Jednocześnie obserwujemy duże zainteresowaniu klientów reklamą radiową, co widać było szczególnie w trzecim kwartale. Nadal zakładamy, że 2022 rok będzie lepszy dla radia niż rekordowy 2021. A przy tym popularność oferty reklamowej poszczególnych rozgłośni ma związek z ich rosnącą słuchalnością – potwierdza to sytuacja Radia Złote Przeboje i Tok FM, które w ostatniej sześciomiesięcznej fali zanotowały wzrost zasięgu dziennego odpowiednio o 4 i 14 procent – wyjaśnia Moszczyński. 

W Grupie Radiowej Time za reklamy w pakiecie Total Time trzeba będzie zapłacić średnio o 4,8 proc. więcej (w godz. 6-24). W Esce wzrost cen wyniesie 4,9 proc.

Jacek Kapela, dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej w Time, jako powody podwyżki wskazuje wzrost słuchalności pakietu Total Time i Eski oraz czynniki inflacyjne. Jak informuje Time, pakiety Total Time i sieć Eska zwiększyły zasięg dzienny w grupie słuchaczy 16-49 lat – porównując fale czerwiec-sierpień do styczeń-marzec – odpowiednio o 7,7 proc. i 6,8 proc.

Czytaj też: Agnieszka Burzyńska chce od Tvp.info sprostowania tekstu o sobie

Jednocześnie droższy staje się pakiet Drapacz Chmur, który tworzą stacje Grupy Radiowej Agory i Grupy Radiowej Time – średnio o 5,4 proc. (w godz. 6-20).

Z końcem sierpnia ceny reklam podniósł Eurozet (w Radiu Zet, Antyradiu i Pakiecie Niezależnych), a w poniedziałek 3 października Polskie Radio (w Polskim Radiu 24). Na listopad podwyżkę zaplanowało Audytorium 17, reprezentujące regionalne rozgłośnie publiczne na ogólnopolskim rynku reklamowym. Z kolei Grupa RMF ogłosiła w lipcu, że jesienią utrzyma ceny reklam na takim samym poziomie jak wiosną i latem.

Poprzednia zmiana cen w Grupie Radiowej Agory i Grupie Radiowej Time nastąpiła w połowie marca 2022 roku.

Czytaj też: Lis nie będzie skarżył Jadczaka za tekst o mobbingu. Jadczak odpowiada

(KOZ, 04.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.