Reklamy w regionalnych rozgłośniach publicznych zdrożeją od listopada
Poprzednia podwyżka w Audytorium 17 miała miejsce w kwietniu br. (fot. Pexels.com)
Audytorium 17, reprezentujące regionalne rozgłośnie publiczne na ogólnopolskim rynku reklamowym, drugi raz w tym roku podnosi ceny – dowiedział się "Presserwis".
Reklamy podrożeją od listopada. W pakiecie Audytorium 17 (17 regionalnych rozgłośni) ceny spotów wzrosną średnio o 6,6 proc. (w godz. 6-20), a w pakiecie Audytorium 17 Premium (dodatkowo sześć anten miejskich) – o 9,2 proc.
Czytaj też: Autor homofobicznych wypowiedzi dostał Srebrny Krzyż Zasługi. "Policzek dla innych odznaczonych"
Poprzednia podwyżka w Audytorium 17 miała miejsce w kwietniu 2022 roku, była pierwszą po ponad dwuletniej przerwie.
Ceny reklam podnosi również Polskie Radio. Od października więcej trzeba będzie zapłacić za spoty w Polskim Radiu 24 (średnio o 16 proc.). Rzeczniczka publicznego radia Monika Kuś wyjaśnia, że zmiana jest "spowodowana stale rosnącą popularnością tej anteny i zainteresowaniem reklamodawców".
Regionalne rozgłośnie publiczne wraz z antenami miejskimi w okresie czerwiec-sierpień uzyskały łącznie 4,3 proc. udziału w czasie słuchania (badanie Radio Track).
Czytaj też: TVN o wpisie Wendzikowskiej: "Zdarzały się niestety zachowania, które nie powinny były mieć miejsca"
W 2021 roku spółka Audytorium 17 miała 9,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 52 proc.) i 287 tys. zł zysku netto (wobec 46 tys. zł rok wcześniej). Był to najlepszy wynik finansowy w 20-letniej historii działalności spółki.
(KOZ, 03.10.2022)