Wydawca polskiej edycji "Vogue" dalej ze stratą. Duży wzrost przychodów
Przychody wydawcy magazynu "Vogue" z pisma rok do roku wzrosły o 61 proc. (fot. materiały prasowe)
Spółka Visteria, wydawca miesięcznika "Vogue", w 2021 roku uzyskała 22,3 mln zł przychodów i zanotowała 1,7 mln zł straty.
Ze sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 61 proc. Wpływy ze sprzedaży produktów wyniosły 19,3 mln zł (wzrost o 79,1 proc.), a ze sprzedaży towarów i materiałów – 3 mln zł (spadek o 2,2 proc.).
Czytaj też: Garmond wypowiada wydawcom lokalnym umowy kolporterskie
Visteria w sprawozdaniu napisała, że 2021 rok był trudnym rokiem dla spółki. "Covid-19 nadal nie pozwolił nam rozwijać w pełni naszej działalności. Ograniczyliśmy eventy, konferencje i promocje magazynu. Większość naszych działań została przeniesiona do online. Praca była utrudniona, ponieważ pokazy mody zostały odwołane bądź można je było obejrzeć tylko za pośrednictwem internetu" – czytamy w sprawozdaniu. "Klienci reklamowi wstrzymywali budżety niepewni co wydarzy się w kolejnych miesiącach. Dzięki rządowej dotacji mogliśmy zachować zatrudnienie na tym samym poziomie" – podano (spółka zatrudniała 12 osób).
Koszty działalności operacyjnej urosły o 44 proc. i sięgnęły 24,6 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 2,9 mln zł, o 14 proc. więcej, niż przed rokiem.
Visteria zmniejszyła stratę o 46,1 proc. – z 3,2 mln zł w 2020 roku do 1,7 mln zł w 2021 roku. Dla porównania w 2019 roku strata wynosiła 4,9 mln zł.
Visteria nie ujawnia wyników sprzedaży miesięcznika "Vogue". Polska edycja ukazuje się od 2018 roku.
Czytaj też: Polsat w Wigilię ponownie z filmem "Kevin sam w domu"
(KOZ, 30.09.2022)