Netflix wersję z reklamami wprowadzi 1 listopada
Reklamy w Netflixie mają zajmować ok. czterech minut na godzinę (fot. Pexels.com)
Netflix na 1 listopada planuje uruchomienie wersji z reklamami. Do tej pory mówiono, że stanie się to jesienią albo w przyszłym roku.
W zeszłym tygodniu szefowie Netflixa i Microsoftu, który ma zajmować się zamieszczaniem w serwisie reklam od strony technologicznej, spotkali się z kontrahentami kupującymi je w Stanach Zjednoczonych. Według "The Wall Street Journal" za zamieszczenie reklamy Netflix chce 65 dol. za 1 tys. widzów. Liczba ta jest znacznie wyższa niż w przypadku większości innych platform streamingowych działających na rynku.
Czytaj też: Ponad 25 mln widzów serialu "Władca Pierścieni" pierwszego dnia na Amazon Prime Video
Netflix planuje sprzedawać 15- i 30-sekundowe spoty, które pojawią się w pre-rollu i w samych programach. Reklamy będą ograniczone do ok. czterech minut na godzinę.
Wersja Netflixa z reklamami będzie kosztować subskrybentów od 7 do 9 dol. (pełna wersja bez reklam kosztuje od 13 do 15 dol.) miesięcznie. Przedsięwzięcie ma pomóc zatrzymać subskrybentów, którzy w tym roku zaczęli odchodzić – po raz pierwszy od dekady.
Czytaj też: Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego
(MAC, 05.09.2022)