Netflix ujawnia szczegóły – wersja z reklamami prawie dwa razy tańsza
Netflix ma dalekosiężne plany. Na razie wprowadzi reklamy na sześciu rynkach, jeszcze nie wiadomo, na jakich (fot. Unsplash.com/Venti Views)
Netflix zakomunikował, że jego tańsza wersja z reklamami zostanie wprowadzona w ostatnim kwartale tego roku w sześciu krajach. Nie podano, w jakich, ale na pewno wśród nich są Stany Zjednoczone. Wersja ta będzie kosztować od 7 do 9 dol. miesięcznie. Tymczasem pełna wersja ze wszystkimi udogodnieniami kosztuje 15,49 dol.
Plan przewiduje, że reklamy będą zajmować ok. 4 minut na godzinę. Mają być nadawane zarówno przed, po, jak i w trakcie projekcji. Celem jest przyciągnięcie subskrybentów, których największy serwis streamingowy świata zaczął tracić (choć na koniec drugiego kwartału miał 220,67 mln subskrypcji).
Czytaj też: Netflix wprowadzi wersję z reklamami bez nowych filmów i programów dla dzieci
W lipcu firma wybrała Microsoft jako partnera w zakresie technologii i sprzedaży planu subskrypcji z reklamami. Jeszcze w tym roku wersję z reklamami zacznie wprowadzać główny rywal Netflixa – Disney+.
(MAC, 29.08.2022)