Nielsen: o 5 proc. spadły w lipcu wpływy reklamowe telewizji
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w lipcu 3,75 mln reklam - o 1,9 proc. więcej niż rok temu (fot. Pixabay.com)
W lipcu 2022 roku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 5,1 proc. niższe niż w lipcu 2021 roku, kiedy trwały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej i letnie igrzyska olimpijskie.
Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam w lipcu uzyskał Polsat – 348,78 mln zł, co oznacza spadek o 14,73 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.
Czytaj też: "Fakty" najchętniej oglądanym programem informacyjnym w lipcu
Przychody reklamowe TVN wzrosły o 4,25 proc. (do 177,36 mln zł), TVP 1 spadły o 7,19 proc. (do 138,28 mln zł), a TVP 2 poszły w górę o 5,87 proc. (do 93,14 mln zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w lipcu farmaceutyczny Aflofarm – cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 149,66 mln zł (spadek o 15,37 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Natur Produkt Pharma – 60,98 mln zł (wzrost o 20,1 proc.) i PepsiCo – 41,99 mln zł (w górę o 65,43 proc.).
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w lipcu 3,75 mln reklam – o 1,9 proc. więcej niż rok temu.
Czytaj też: "Fakt", "SE" i "GW" najlepiej sprzedają się w dni, kiedy dołączają dodatki telewizyjne
(MNIE, 12.08.2022)