"Fakt", "SE" i "GW" najlepiej sprzedają się w dni, kiedy dołączają dodatki telewizyjne
Ponad 200 tys. egz. "Fakt" sprzedaje tylko jednego dnia tygodnia (fot. Suzy Hazelwood/Pexels.com)
W pierwszym półroczu 2022 roku "Fakt" najlepiej sprzedawał się w czwartki, "Gazeta Wyborcza" w piątki, a "Rzeczpospolita" w soboty.
Z danych PBC wynika, że średnia sprzedaż "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 145 785 egz. Najwyższą sprzedaż – 207 726 egz. – dziennik notował w czwartki, kiedy dodawany jest dodatek telewizyjny. Natomiast najgorsza pod względem sprzedaży dla "Faktu" była sobota (113 081 egz.).
Czytaj też: W lipcu najczęściej cytowane były: Wirtualna Polska, Onet i "Rzeczpospolita"
"Super Express" (Grupa ZPR Media) rozchodził się średnio w 84 873 egz. Najlepsze dla "SE" były piątki ze 139 213 egz. (wtedy gazeta ukazuje się z dodatkiem telewizyjnym). Najniższą sprzedaż tytuł miał w czwartki (67 472 egz.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) sprzedawała średnio 50 190 egz., najwięcej w piątki, kiedy dołączana jest "Gazeta Telewizyjna" (89 464 egz.), a najmniej – w czwartki (33 250 egz.).
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 33 966 egz. Najlepiej sprzedawał się sobotnio-niedzielny "Plus Minus" (38 323 egz.). Najsłabiej "Rz" radziła sobie we wtorki (32 604 egz.).
"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor) notował średnio 32 076 sprzedanych egzemplarzy – najwięcej piątkowego magazynu (33 488 egz.). Najniższa sprzedaż "DGP" była w czwartki (29 924 egz.).
Czytaj też: Canal+ Family zamiast TVN na pierwszej pozycji w dekoderach platformy Canal+
Średnia sprzedaż "Gazety Podatkowej" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) wynosiła 20 512 egz. (najwyższa w czwartki – 21 106 egz.), "Przeglądu Sportowego" (Ringier Axel Springer Polska) – 15 041 egz. (najwyższa w poniedziałki – 20 185 egz.), "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 065 egz. (najwyższa w piątki – 13 198 egz.), a "Parkietu Gazety Giełdy" (Gremi Media) – 3 594 egz. (najwyższa w soboty – 3 839 egz.).
(KOZ, 12.08.2022)