Tandem Media: słuchaczom podcastów nie przeszkadzają reklamy

(fot. Unsplash.com)
Treści promocyjne związane z podcastami cieszą się wysokim poziomem akceptacji słuchaczy – ponad dwie trzecie badanych deklaruje, że akceptuje odcinki czy podcasty sponsorowane przez markę, a także polecanie przez podcastera konkretnego brandu – wynika z raportu Tandem Media "Słuchacz podcastów w Polsce 2021".
Niemal tyle samo osób dopuszcza kontakt z odcinkiem lub podcastem stworzonym przez markę, a prawie połowa ankietowanych – spoty emitowane przy podcastach.
Czytaj też: Tandem Media: prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów
Co więcej, odbiorcy podcastów uważnie słuchają treści promocyjnych i korzystają z nich. Aż 65 proc. badanych wskazuje, że odwiedza strony wymienione w cyklach podcastowych, ponad 40 proc. śledzi działalność podcastera w mediach społecznościowych, a 1/4 jest skłonna kupić reklamowany produkt.

(fot. materiały prasowe)
– To wszystko dowodzi, że słuchacze podcastów dają zielone światło reklamie, a treści promocyjne związane z tym medium mogą świetnie działać. Nie może zatem dziwić prognoza globalnych wydatków na komunikację za pośrednictwem podcastów, która zakłada ich wzrost z 2,3 mld dolarów w 2021 roku do 4,2 mld dolarów w 2026 roku – podsumowuje Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biznesu Tandem Media.
Autorem i właścicielem badania jest zespół Tandem Media. Zrealizował je Publicis Groupe w listopadzie 2021 roku. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat (raport „Słuchacz podcastów w Polsce”, N=7197; CAWI, Tandem Media/Publicis Groupe).
(BAE, 09.08.2022)
