Meta nie będzie płacić amerykańskim wydawcom za treści na Facebooku
Meta ogranicza współpracę z amerykańskimi wydawcami i nadawcami na Facebooku (fot. Pexels.com./Tobias Dziuba)
Serwis Axios poinformował, że Meta Platforms nie będzie już płacić amerykańskim wydawcom, by ich treści pojawiały się w aplikacji Facebook News. Meta miała uznać, że "większość użytkowników nie wchodzi na FB po wiadomości".
Współpraca koncernu Meta z amerykańskimi wydawcami rozpoczęła się w 2019 roku. Wśród wydawców, których treści trafiały na Facebook News, były m.in. "Business Insider", "BuzzFeed News", "Los Angeles Times", "The New York Times", "USA Today", "The Wall Street Journal", "The Washington Post", CNN i NBC.
Czytaj też: Piers Morgan na liście 39 Brytyjczyków z zakazem wjazdu do Rosji
Serwisowi Axios udało się ustalić, że do tej pory Meta wydała ok. 10 mln dol. na współpracę z "The Wall Street Journal", 3 mln dol. z CNN i ponad 20 mln dol. z "The New York Times".
Na razie zakończyć ma się współpraca tylko z amerykańskimi wydawcami. Program Facebook News ma być kontynuowany m.in. w Australii, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Czytaj też: Piłkarski mecz Angielek z Niemkami w finale Euro zdobył rekordową widownię
(MAC, 03.08.2022)