W Ekipie Friza „rozejście się dróg”, co więc z Ekipą Holding i giełdą?
Ekipa Holding to spółka założona przez grupę youtuberów. W czerwcu 2021 zakończyła emisję akcji w ofercie prywatnej, pozyskując 10,38 mln zł. Założycielem Ekipy jest Karol "Friz" Wiśniewski (screen: Youtube/Friz)
Jak poinformował Karol "Friz" Wiśniewski, jego internetowy projekt Ekipa zakończył działalność w związku z "rozejściem się dróg" osób zaangażowanych w projekt.
Założyciel Ekipy wyjaśnił na Twitterze, jak i na swoim kanale YouTube, że Ekipa w aktualnej formie przestaje istnieć. Wynika to z faktu, iż część z 10 członków postanowiła działać na własną rękę i nie chce być kojarzona dalej z projektem influencerskim Wiśniewskiego. Friz podkreślił zarazem, że Ekipa nie przestaje istnieć, a jedynie zmieni się skład osobowy projektu – nie wyjawił jednak, kto z dotychczasowych członków odejdzie ani kto może ich zastąpić.
Ekipa Holding dalej planuje wejść na giełdę
Zmiany w składzie Ekipy nie będą miały wpływu na Ekipa Holding – spółkę, którą Wiśniewski założył w zeszłym roku. Firma nadal planuje wejście na giełdę, jak i inwestycję w start-upy oraz produkcję gier komputerowych, co zapowiedziano na początku tego roku. Ekipa Holding posiada w tym momencie 9,3 mln zł środków na inwestycje, które zostały pozyskane z rynku poprzez emisję udziałów.
Czytaj też: Tylko 16 proc. Polaków ufa influencerom
Ekipa Holding to spółka założona przez grupę youtuberów. W czerwcu 2021 zakończyła emisję akcji w ofercie prywatnej, pozyskując 10,38 mln zł. Nowe akcje kupiło 45 osób fizycznych i firm. W ramach rundy finansowania do akcjonariatu jako inwestorzy strategiczni dołączyli: BT Kapitał sp. z o.o., Cooling.pl, właściciel marki SPC GEAR i Art-Tech Investments Łukasz Kaleta.
Spółka osiągnęła w 2021 roku 54,89 mln zł przychodu, co przełożyło się na 12,13 mln zł zysku operacyjnego i 9,56 mln zł zysku netto. W tym samym okresie spółki zależne Ekipy Holding (takie jak Ekipa Management, Ekipatonosi, Ekipa Investments, Pigeon Picture i GG Bay) mogły pochwalić się przychodem 37,68 mln zł z samej sprzedaży produktowej (takiej jak lody Ekipy czy merchandising odzieżowy).
Czytaj też: Influencerzy są pozytywniej postrzegani przez konsumentów niż celebryci
(KAP, 29.07.2022)