Aktor znany z serialu Netflixa z programem w TVP  |  W mediach społecznościowych wzmaga się nienawiść i rosyjska propaganda  |  Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Transfer z TVN do TVP  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Wydawnictwo BFM Group  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Aktor znany z serialu Netflixa z programem w TVP  |  W mediach społecznościowych wzmaga się nienawiść i rosyjska propaganda  |  Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Transfer z TVN do TVP  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Wydawnictwo BFM Group  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Aktor znany z serialu Netflixa z programem w TVP  |  W mediach społecznościowych wzmaga się nienawiść i rosyjska propaganda  |  Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Transfer z TVN do TVP  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Wydawnictwo BFM Group  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amazon ze stratą 2 mld dol., ale wyniki lepsze od oczekiwań. Apple też lepiej

Amazon miał stratę wynikającą z wcześniejszych inwestycji, ale perspektywy są dobre (fot. Wikimedia Commons/dronepicr)

Amazon na koniec drugiego kwartału 2022 roku odnotował stratę w wysokości 2 mld dol., ale przychody okazały się wyższe od oczekiwań. Wyniki zaprezentował też koncern Apple. I też lepsze, niż się spodziewano.

Przychody Amazona wyniosły 121,23 mld dol., zaś analitycy prorokowali, że będzie to 119 mld. W stosunku do 113,08 mld w II kwartale 2021 roku spółka ma 7 proc. wzrostu. Zysk operacyjny uległ obniżeniu do 3,3 mld dol. w porównaniu do 7,7 mld przed rokiem. Spółka zakończyła miniony kwartał stratą netto w wysokości 2,03 mld USD w porównaniu do zysku netto wynoszącego 7,78 mld USD rok wcześniej.

Czytaj też: 13 września akcjonariusze Twittera będą głosować ws. zgody na przejęcie przez Muska

Przychody z reklam wyniosły 8,76 mld dol., też lepiej niż się spodziewano. Natomiast najbardziej optymistycznie brzmiały prognozy na kolejny okres rozliczeniowy. W III kwartale br. spółka spodziewa się przychodów w przedziale 125-130 mld dol., co stanowiłoby wzrost od 13 do 17 proc. Akcje Amazona poszły w górę o 12 proc.

W tym samym czasie wyniki opublikował Apple. Przychody firmy wyniosły 82,86 mld dol. Rok do roku to wzrost o 2 proc. (z 81,43 mld). Zysk netto wyniósł 19,44 mld dol. – spadek o 10 proc. (z 21,74 mld dol.).

Najwięcej, bo 40 mld dol., wyniosły przychody ze sprzedaży iPhone'ów. Akcje Apple urosły o 3 proc.

Czytaj też: TVP wciąż milczy w sprawie autora pytań z debaty prezydenckiej w 2020 roku

(MAC, 29.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.