Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 28, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify ma 433 mln użytkowników, przychody mocno w górę

Spotify z każdym okresem rozliczeniowym jest coraz silniejszy (fot. Unsplash.com/Alexander Shatov)

Pomimo wycofania się z Rosji, szwedzki serwis streamujący muzykę i podcasty w drugim kwartale br. odnotował 433 mln aktywnych użytkowników, w tym 188 mln płatnych. Wyniki lepsze od oczekiwań spowodowały, że akcje Spotify wzrosły o 14 proc.

Przychody z reklam wzrosły o 31 proc. rok do roku do 360 mln euro, osiągając rekordowy poziom. Całkowite przychody kwartalne urosły do 2,86 mld euro (wzrost o 23 proc.), w kolejnym kwartale mają przekroczyć 3 mld. Odnotowano stratę w wysokości 125 mln euro, ze względu na kolejne inwestycje.

Liczba użytkowników w porównaniu do drugiego kwartału poprzedniego roku wzrosła o 19 proc., o 5 mln więcej od oczekiwań analityków. Według firmy, należy to przypisać udanym kampaniom marketingowym, w dużej mierze w Ameryce Łacińskiej i Europie. W pierwszym kwartale br. użytkowników były 422 mln. Liczba płatnych subskrypcji zwiększyła się natomiast ze 182 mln w pierwszym kwartale do 188 mln, co z kolei oznacza wzrost o 14 proc. rok do roku.

Firma oczekuje, że w trzecim kwartale całkowita liczba użytkowników dojdzie do 450 mln, a płatnych do 194 mln.

(MAC, 28.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.