Wydawca "Wprost" i "Do Rzeczy" ogłasza kolejny przegląd opcji strategicznych
Poprzedni przegląd opcji strategicznych grupa – kontrolowana przez Michała M. Lisieckiego – ogłosiła trzy lata temu (fot. materiały prasowe)
Grupa PMPG Polskie Media, wydająca "Wprost" i tygodnik "Do Rzeczy", rozpoczęła kolejny przegląd opcji strategicznych – ogłosił jej zarząd. Kontrolujący PMPG Michał M. Lisiecki spodziewa się, że potrwa on co najmniej do końca 2022 roku. Spółka twierdzi, że rozważa wszystkie możliwe opcje, w tym pozyskanie inwestora, nabycie lub zbycie poszczególnych aktywów.
– Poprzedni przegląd opcji strategicznych (ogłoszony w sierpniu 2019 roku – przyp. red.) doprowadził nas do znaczących zmian w strukturze zarządczej grupy kapitałowej i jednoznacznego postawienia na media cyfrowe – wyjaśnia "Presserwisowi" Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz i członek rady nadzorczej PMPG Polskie Media.
PMPG w "sprzyjającym momencie rozwoju"
– W związku z obraną strategią dokonaliśmy skutecznej, całkowitej migracji dużej, tradycyjnej redakcji prasowej "Wprost" do całkowicie cyfrowego medium – informuje Lisiecki i jednocześnie zaznacza: – Podobne procesy zachodzą w redakcji "Do Rzeczy" – przy czym nie planujemy tu pozbywania się nośnika drukowanego.
Czytaj też: Polska Press bada zarzuty mobbingu w "Kurierze Lubelskim"
Ogłaszając w piątek przegląd opcji strategicznych, zarząd PMPG w raporcie bieżącym stwierdził, że grupa kapitałowa "znajduje się w sprzyjającym momencie rozwoju, aby rozważyć kolejne strategiczne kroki dla dalszego intensywnego rozwoju działalności".
Spółka zaznaczyła, że "na wstępnym etapie procesu rozważa wszystkie możliwe opcje strategiczne i wszystkie podda analizie, w tym pozyskanie inwestora, nabycie lub zbycie poszczególnych aktywów, wspólne przedsięwzięcie z innymi podmiotami".
Proces przeglądu co najmniej do końca roku
– Na dziś nie przesądzamy żadnego scenariusza rozwoju, natomiast rozpoczynając aktywne rozważania i rozmowy z potencjalnymi partnerami, jako spółka notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, jesteśmy zobowiązani podać tę informację do wiadomości publicznej – tłumaczy Michał M. Lisiecki. – Spodziewam się, że proces przeglądu opcji strategicznych potrwa co najmniej do końca bieżącego roku – dodaje.
Czytaj też: Pierwsza jednopłciowa para w historii polskiego "Tańca z gwiazdami"
Grupa PMPG Polskie Media w pierwszym kwartale 2022 roku uzyskała 11 mln zł przychodów i 623 tys. zł zysku netto. Spółkę kontroluje Michał Lisiecki.
(KOZ, 25.07.2022)