Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszyły zgłoszenia do YouTube Works Awards 2022

Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z 27 ekspertów

Ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do YouTube Works Awards 2022. To druga edycja konkursu organizowanego przez Google w partnerstwie z Kantarem, który wyłoni najbardziej kreatywne i skuteczne polskie kampanie na YouTube. Bezpłatne zgłoszenia potrwają do 31 sierpnia, a laureaci zostaną ogłoszeni w listopadzie.

Celem YouTube Works Awards jest wyróżnienie najbardziej kreatywnych, a jednocześnie efektywnych polskich kampanii na YouTube, które były wyświetlane od lipca 2021 do czerwca 2022. 

Olga Kudryk, marketing manager w Google, zauważa: – Na YouTube to właśnie siła kreacji decyduje o sukcesie kampanii i zaangażowaniu odbiorców. Dlatego też w tym roku, dzięki nowym kategoriom, chcemy jeszcze bardziej kompleksowo spojrzeć na działania marketingowe na platformie i docenić te przełomowe, wyznaczające nowe kierunki w komunikacji.

Czytaj też: Katarzyna Lipińska jest senior communication plannerką w Value Media

Podobnie jak w ubiegłym roku, swoje projekty do YouTube Works Awards mogą zgłaszać zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy. Tegoroczna edycja została rozbudowana o nowe kategorie dedykowane organizacjom non profit oraz małym i średnim firmom. W ramach kategorii Art & Culture wyróżnione zostaną zaś kampanie, które wykorzystują różne formy sztuki lub promują kulturę. Zgłoszenia są bezpłatne.

Nagrody w tym roku zostaną przyznane w siedmiu kategoriach:

  • Multiscreen Excellence
    Kampanie, które zostały zrealizowane z myślą o wielu urządzeniach i wielu ekranach, co zapewniło efekt synergii i maksymalizację zysków oraz zasięgu. Kreacje, które są dopasowane do rodzaju urządzeń oraz kontekstu, czasu i lokalizacji.

  • Compelling Storytelling
    Kategoria dla działań marketingowych, które wykorzystują potencjał YouTube do opowiadania niesamowitych historii. Liczy się nie tylko siła opowiadanej historii, ale także elementy wykonawcze, takie jak casting, reżyseria, scenografia, postprodukcja.

  • Art & Culture
    Kampanie, które pomagają promować sztukę i kulturę (również tę popularną) oraz wykorzystują ich elementy w komunikacji. Prace, które dzięki szeroko rozumianej wartości artystycznej wytyczają nowe trendy w komunikacji na YouTube.

  • Ingenious Insight
    Kategoria, w której szczególnie liczy się prawdziwość i świeżość wykorzystanych w strategii obserwacji, integracja insightów z marką i ich dopasowanie do grupy docelowej oraz wykorzystanych narzędzi YouTube.

  • Action Driver
    Działania marketingowe, które bezpośrednio przełożyły się na aktywność odbiorców, na przykład rejestrację na stronie, zakup produktu czy wręcz przeciwnie – zbojkotowanie go, podpisanie petycji, zebranie pieniędzy, utworzenie globalnego ruchu etc. O zwycięstwie w tej kategorii decydują wskaźniki i dane pokazujące efektywność kampanii oraz ich relację z budżetem.

  • The Underdog
    Kategoria specjalnie dla kampanii, w których kreatywność pomogła pokonać ograniczenia finansowe; w których pomysł był o wiele większy niż budżet, co pozwoliło osiągnąć spektakularny sukces. Szczególnie ważne są innowacje w produkcji, niestandardowe podejście do mediów i twórcze wykorzystanie funkcji YouTube.

  • Force for Good
    W tej kategorii nagrodzone zostaną kampanie, które wykorzystały kreatywny potencjał YouTube, aby osiągnąć szczytny cel, w szczególności działania marketingowe prowadzone przez marki i organizacje pozarządowe, które dzięki YouTube osiągają mierzalne efekty.

Dodatkowo przyznane zostanie Grand Prix konkursu dla najlepszej spośród wszystkich kampanii, która nie tylko odzwierciedla, ale też sama wytycza nowe trendy w komunikacji ze strategicznym wykorzystaniem YouTube.

Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z 27 ekspertów.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.

Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 31 sierpnia 2022 roku, wypełniając formularz na stronie YouTube Works: https://yt.be/workspl. Udział w konkursie jest bezpłatny.

(18.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.