Spółka pisarza Jakuba Żulczyka uruchomiła pierwszy podcast
Główną działalnością Newhomers będzie tworzenie podcastów na zamówienie marek (fot. materiały promocyjne)
Jakub Żulczyk jest współwłaścicielem nowej marki Newhomers specjalizującej się w tworzeniu treści audio, w tym brandowych podcastów. Pod koniec 2022 roku pisarz ruszy ze swoim autorskim projektem.
Wspólnik Żulczyka, pisarz Juliusz Strachota, nie chciał nam zdradzić, jakiej tematyki będzie dotyczył podcast. – Kuba będzie miał wreszcie swoje własne medium i całkowitą wolność w kwestii tematów i doboru gości – podaje Strachota.
Mniej oczywista perspektywa wojny w Ukrainie
Natomiast Newhomers uruchomiła już pierwszy podcast – „Jak zostać Ukraińcem”. To produkcja prowadzona przez Ivana Davydenkę, ukraińskiego poetę mieszkającego od 10 lat w Polsce.
Czytaj też: Dzięki pozostaniu w starym standardzie TVP nadal zyskuje udziały w rynku
– Autor pokazuje mniej oczywistą perspektywę na wojnę w Ukrainie. W podcaście jest dużo humoru, ale też niezwykle sugestywna nostalgia za światem, który tak gwałtownie zniknął – tłumaczy Strachota. – Właśnie takich autorów chcemy promować. Zależy nam na tym, by współpracować z autorami, którzy są wybitnymi storytellerami, ale nie mieli wcześniej do czynienia z podcastami lub jeszcze nie do końca rozumieją język tego medium – dodaje Strachota.
Jednak główną działalnością Newhomers będzie tworzenie podcastów na zamówienie marek, bo niezależne i niszowe podcasty firma chce finansować z projektów komercyjnych.
Inwestorami w firmie współtworzonej przez Żulczyka i Strachotę są związani z branżą marketingową i kreatywną – Marcin Żukowski i Bartek Willim. Wspólniczkami projektu są również agentka literacka Monika Regulska oraz Karola Chojnowska.
Czytaj też: Nieżyjący dziennikarz "GW" oczyszczony z zarzutów o molestowanie. Wyrok prawomocny
(MZD, 15.07.2022)