EBU rozszerza Konkurs Piosenki Eurowizji na Amerykę Łacińską
Konkurs rozszerza się z Europy na inne kontynenty
Europejska Unia Nadawców (EBU) planuje rozpowszechnić markę Konkursu Piosenki Eurowizji na Amerykę Łacińską.
Konkurs Piosenki Eurowizji Ameryki Łacińskiej zostanie wyprodukowany przez Christera Björkmana z Voxovation, Andersa Lenhoffa, Olę Melziga, Petera Settmana i Grega Lipstone'a, producentów Konkursu Piosenki Amerykańskiej i Konkursu Piosenki Eurowizji w Kanadzie.
Czytaj też: Komisja Europejska: dziennikarze w Polsce są zastraszani poprzez wytaczanie im procesów
Według EBU marka wygenerowała ponad 75 mln widzów w serwisie YouTube w 232 krajach, przy czym Ameryka Łacińska należy do najbardziej podatnych. Największą popularnością wśród krajów, w których konkurs nie jest przeprowadzany, cieszył się w Argentynie, Brazylii, Chile i Meksyku.
Producenci rozpoczną teraz poszukiwania miasta gospodarza Konkursu Piosenki Eurowizji Ameryka Łacińska (Eurovision Song Contest Latin America).
Wiosną tego roku odbyła się premierowa edycja American Song Contest. Wzięli w niej udział wokaliści z 50 stanów i sześciu terytoriów zależnych Stanów Zjednoczonych. Podobny konkurs wystartuje w przyszłym roku w Kanadzie.
Czytaj też: Nieżyjący dziennikarz "GW" oczyszczony z zarzutów o molestowanie. Wyrok prawomocny
(MAC, 15.07.2022)