TVP ABC traci udziały w rynku, ale nadal jest liderem kanałów dziecięcych
Naziemny TVP ABC wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia miał w pierwszym półroczu 0,6 proc. udziału w rynku (fot. Pixabay.com)
W pierwszym półroczu liderem wśród kanałów dziecięcych pozostawał TVP ABC. W porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku stacja straciła jednak udziały w rynku zarówno w grupie ogólnej 4+, jak i komercyjnych 16-49 i 16-59.
Naziemny TVP ABC (Telewizja Polska) wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia miał w pierwszym półroczu 0,6 proc. udziału w rynku, po spadku z 0,87 proc. Na drugiej pozycji uplasował się Nick Jr. (Paramount Global), notując spadek z 0,67 proc. do 0,41 proc. Dalej były: Nickelodeon (Paramount Global) - 0,29 proc. (wzrost z 0,28 proc.) i Disney Junior (The Walt Disney Company) - 0,25 proc. (0,29 proc. rok wcześniej).
Czytaj też: Operator TVP publicznie zwyzywał mężczyznę, bo ten miał go sprowokować
W pierwszej dziesiątce kanałów dla dzieci znalazły się też: MiniMini+ (Canal+ Polska) - 0,22 proc. (wzrost z 0,19 proc.), Cartoon Network (Warner Bros. Discovery) - 0,22 proc. (spadek z 0,29 proc.), Nicktoons (Paramount Global) - 0,16 proc. (wzrost z 0,13 proc.), Polsat JimJam (Polsat JimJam Limited) - 0,13 proc. (wzrost z 0,11 proc.), Disney Channel (The Walt Disney Company) - 0,11 proc. (rok wcześniej 0,13 proc.) i Boomerang (Warner Bros. Discovery) - 0,11 proc. (spadek z 0,14 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 liderem również była stacja TVP ABC - 0,83 proc. udziału (1,05 proc. przed rokiem). Dalej znalazły się: Nick Jr. - 0,6 proc. (spadek z 0,96 proc.) i MiniMini+ - 0,36 proc. (wzrost z 0,29 proc.).
Czytaj też: KRRiT wniosła skargę kasacyjną w sprawie koncesji TVN 24
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 pierwsze miejsce również należało do TVP ABC - 0,61 proc. udziału (0,8 proc. rok wcześniej). Na podium uplasowały się ponadto Nick Jr. - 0,44 proc. (spadek z 0,72 proc.) i MiniMini+ - 0,25 proc. (wzrost z 0,21 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 12.07.2022)