Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 11, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen: w czerwcu dwucyfrowy spadek cennikowych wpływów reklamowych w telewizji

Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w czerwcu 3,5 mln reklam - o 2,4 proc. więcej, niż rok temu (fot. cottonbro/Pexels.com)

W czerwcu 2022 roku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 16,3 proc. niższe niż w czerwcu 2021 roku, kiedy trwały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam w czerwcu uzyskał Polsat – 398,1 mln zł, co oznacza spadek o 25,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Przychody reklamowe TVN spadły o 14,4 proc. (do 243,6 mln zł), TVP 1 – o 29,8 proc. (do 181,1 mln zł), a TVP 2 – o 37,5 proc. (do 98,9 mln zł).

Czytaj też: KRRiT wniosła skargę kasacyjną w sprawie koncesji TVN 24

Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w czerwcu farmaceutyczny Aflofarm – cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 79,1 mln zł (spadek o 13,1 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Natur Produkt Pharma – 61,8 mln zł (spadek o 1,6 proc.) i PepsiCo – 61,3 mln zł (wzrost o 66,1 proc.).

Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w czerwcu 3,5 mln reklam – o 2,4 proc. więcej, niż rok temu.

Czytaj też: Operator TVP publicznie zwyzywał mężczyznę, bo ten miał go sprowokować

(KOZ, 11.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.