Nielsen: w czerwcu dwucyfrowy spadek cennikowych wpływów reklamowych w telewizji
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w czerwcu 3,5 mln reklam - o 2,4 proc. więcej, niż rok temu (fot. cottonbro/Pexels.com)
W czerwcu 2022 roku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 16,3 proc. niższe niż w czerwcu 2021 roku, kiedy trwały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam w czerwcu uzyskał Polsat – 398,1 mln zł, co oznacza spadek o 25,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Przychody reklamowe TVN spadły o 14,4 proc. (do 243,6 mln zł), TVP 1 – o 29,8 proc. (do 181,1 mln zł), a TVP 2 – o 37,5 proc. (do 98,9 mln zł).
Czytaj też: KRRiT wniosła skargę kasacyjną w sprawie koncesji TVN 24
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w czerwcu farmaceutyczny Aflofarm – cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 79,1 mln zł (spadek o 13,1 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Natur Produkt Pharma – 61,8 mln zł (spadek o 1,6 proc.) i PepsiCo – 61,3 mln zł (wzrost o 66,1 proc.).
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w czerwcu 3,5 mln reklam – o 2,4 proc. więcej, niż rok temu.
Czytaj też: Operator TVP publicznie zwyzywał mężczyznę, bo ten miał go sprowokować
(KOZ, 11.07.2022)