Redesign Newsweek.pl poszedł zdecydowanie w dobrą stronę
Konrad Dziejarski (fot. materiały prasowe)
Serwis "Newsweeka" jest inspirowany jego papierową wersją. Mamy wrażenie, że czytamy medium drukowane, dzięki różnym zabiegom w interfejsie użytkownika - ocenia nową odsłonę Newsweek.pl Konrad Dziejarski, product design leader w Artegence.
Pierwsze wrażenie po wejściu na stronę zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej jest bardzo dobre. Jestem fanem rozwiązań, które nawiązują do tego, czym dany podmiot jest w świecie offline. Serwis "Newsweeka" jest inspirowany jego papierową wersją. Mamy wrażenie, że czytamy medium drukowane, dzięki różnym zabiegom w interfejsie użytkownika.
Użytkownik, wchodząc na stronę główną, nie czuje się przytłoczony dużą liczbą artykułów, które walczą ze sobą o uwagę. Architektura informacji jest dobrze przemyślana, dzięki czemu wiemy, co redaktorzy chcą, abyśmy przeczytali najpierw, a co później.
W portalu można znaleźć bardzo zróżnicowane treści - od najprostszych artykułów, poprzez ekskluzywne i bogate w zdjęcia felietony po wszelkiego rodzaju kontent multimedialny. Niezależnie od tego, co akurat przeglądamy – czyta lub ogląda się to dobrze na każdym urządzeniu.
Duży plus za wersje audio dostępnych artykułów. Widać, że zespół UX odrobił tutaj pracę domową. Użytkownicy, którzy robią sobie poranną prasówkę w komunikacji miejskiej, będą na pewno zadowoleni, bo nie zawsze jest w niej możliwość, żeby wyciągnąć telefon i czytać.
Na uwagę zasługuje również zawsze dostępna nawigacja, która pozwala sprawnie poruszać się po całej strukturze portalu. W wersji mobilnej pewnie zrobiłbym to trochę inaczej, ale to nie zmienia faktu, że nawigowanie jest wygodne i nie sprawia mi większych problemów. To tylko pokazuje, że redesign Newsweek.pl poszedł zdecydowanie w dobrą stronę.
Konrad Dziejarski, product design leader w Artegence
Więcej o nowej odsłonie Newsweek.pl
(06.07.2022)