NaTemat.pl stawia na personalizację treści. Wprowadza płatną wersję serwisu
Zmiany w serwisie zostały wprowadzone w związku z 10-leciem istnienia Grupy naTemat (fot. materiały prasowe)
Po redesignie naTemat.pl ma odmienioną architekturę portalu. Wprowadza także płatną wersję "Twoje naTemat", która pozwala spersonalizować serwis i wyświetlać go bez reklam banerowych.
W ramach "Twoje naTemat" zalogowani użytkownicy oprócz braku reklam będą mieli możliwość wybierania, jakie kategorie artykułów chcą widzieć na stronie głównej oraz będą mogli śledzić wybrane tagi, autorów i konkretne kategorie. "Twoje naTemat" będzie można wykupić od 4,99 zł miesięcznie.
- Serwis naTemat.pl pozostaje darmowy i nie zamyka się za paywallem, ale tym, którzy chcą wyłączyć reklamy display, dajemy taką opcję - mówi Michał Mańkowski, redaktor naczelny i członek zarządu Grupy naTemat.
Paulina Plenkiewicz, CEO Grupy naTemat zaznacza, że nowa platforma to również usprawnienie nawigacji i formatów mobile, dedykowane style artykułów i podstron dla materiałów redakcyjnych i komercyjno-wizerunkowych. Dotyczy to także wideo, podcastów czy projektu "BRID", pozwalającego czytelnikom decydować o tematach, które podejmuje zespół reporterów, a klientom realizować projekty CSR.
W nowym serwisie położono większy nacisk na promocję dziennikarzy. Kolejnym elementem jest większa ekspozycja kolorów naTemat.pl, tryb dark mode, zmienione zostało także menu główne, które obecnie podzielone zostało na 10 kategorii. - Dzieje się, Sport, Świat, Filmy i seriale, naTemat Extra, Zdrowie, Moto, BRID, podcasty i wideo. W wersji mobilnej wprowadzono dodatkowe dolne menu, które ma ułatwić nawigację po portalu. Nowy design wyróżnia pięć typów treści mających odmienną szatę graficzną: krótkie artykuły informacyjne, dłuższe autorskie materiały problemowe, premium reportaże z sesjami zdjęciowymi, odcinki podcastów i odcinki programów wideo.
- To już piąta generacja designu naTemat.pl. Ta odsłona jest dla nas najbardziej rewolucyjna, zarówno od strony wizualnej, użytkowej, jak i skali samego projektu - mówi Michał Mańkowski.
Paweł Dunia, UX Director w Artegence, zmiany w NaTemat.pl ocenia zdecydowanie na plus. - W obecnej odsłonie NaTemat.pl króluje nareszcie użyteczna prostota. Serwis już nie posiada kontrowersyjnych ozdobników, których był wcześniej pełen. Obecna odsłona nabrała przejrzystości dzięki czytelnemu układowi treści i podziale na kategorie oraz odpowiedniej ilości wolnej przestrzeni na stronie głównej. Szybkie przeskanowanie okiem nowego contentu nie jest problemem. Brak tu być może jakichś designerskich smaczków czy wyrazistego, brandowego charakteru, lecz nie odbieram tego jako wadę - ocenia Dunia.
- Serwis wydaje się skutecznym narzędziem do konsumowania treści dziennikarskich, z dobrze dobraną typografią, która sprawdza się i na desktopie, i w mobile'u. Podoba mi się również rozwiązanie kwestii płatności za wersję bez reklam – łatwo zrozumieć, za co płacę, a z wytłumaczeniem tego w klasycznym modelu paywallowym bywają problemy - wymienia Paweł Dunia z Artegence.
Zmiany w serwisie zostały wprowadzone w związku z 10-leciem istnienia Grupy naTemat.
(BAE, 06.07.2022)