5,4 mln reklam usunięto z TikToka w pierwszym kwartale 2022 roku
Pełny raport dotyczący bezpieczeństwa na TikToku jest dostępny na Tiktok.com (fot. Unsplash)
Ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych z TikToka na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku za naruszenie zasad społeczności lub warunków świadczenia usług. To około 1 proc. wszystkich przesłanych wideo.
Jak informuje TikTok, 95,1 proc. usuniętych nagrań zniknęło z platformy, zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od ich wystawienia. 90 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych.
TikTok poinformował też, że odrzucono 5,4 mln reklam z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących materiałów promocyjnych. Ponad 41 tys. filmów zniknęło z platformy w wyniku działań zespołu ds. bezpieczeństwa zajmującego się wojną w Ukrainie.
Największa część z usuniętych materiałów dotyczyła bezpieczeństwa użytkowników poniżej 18. roku życia. W wypadku reklam wiele z nich zostało usuniętych, gdy uznano, że zawierają treści fałszywe, które łamią zasady brand safety.
Platforma przedstawiła też dokładne dane dotyczące usuniętych filmów związanych z wojną w Ukrainie. 87 proc. z nich zostało uznane za dezinformacyjne, z czego większość (78 proc.) została zidentyfikowania przez wewnętrzny zespół TikToka. Fact-checkerzy współpracujący z platformą byli odpowiedzialni za usunięcie kolejnych 13 738 filmów. TikTok oznaczył również treści 49 kont kontrolowanych przez Rosję i usunął sześć sieci kont oraz 204 konta stworzone w celu wpływania na opinię publiczną i wprowadzania użytkowników w błąd.
Pełny raport dotyczący bezpieczeństwa na TikToku jest dostępny na Tiktok.com.
(KAP, 01.07.2022)