Dzięki relacjom z wojny wzrósł udział kanałów informacyjnych
W grupie komercyjnej 16-59 łączny udział kanałów informacyjnych wzrósł rok do roku z 7,33 proc. do 12,59 proc. (fot. Paweł Wodzyński/EastNews)
Od początku marca do końca maja liderem wśród kanałów informacyjnych był TVP Info. Dzięki relacjom na temat wojny w Ukrainie prawie wszystkie stacje newsowe zanotowały wzrost udziałów w porównaniu z zeszłym rokiem. Ich łączny udział w grupie ogólnej 4+ zwiększył się z 11,25 proc. do 16,7 proc.
Od początku marca do końca maja w grupie ogólnej 4+ wśród kanałów informacyjnych prowadził TVP Info (Telewizja Polska), którego udział wzrósł z 3,79 proc. do 6,45 proc. Drugi był TVN 24 (Grupa TVN), uzyskując 6,08 proc. udziału wobec 4,94 proc. w analogicznym okresie ub.r. Udział trzeciego Polsat News (Telewizja Polsat) wzrósł z 1,94 proc. do 2,4 proc.
Czytaj też: Prywatne telewizje chcą rekompensaty za pozostawienie w starym systemie tylko TVP
Dalej były: TVN 24 BiS (Grupa TVN) – 0,8 proc. (wzrost z 0,38 proc.), Wydarzenia 24 Telewizji Polsat (do końca sierpnia 2021 roku Superstacja) – 0,73 proc. (wzrost z 0,03 proc.), Polsat News 2 (Telewizja Polsat) – 0,11 proc. (0,08 proc. rok wcześniej), TV Republika (Telewizja Republika) – 0,1 proc. (wzrost z 0,07 proc.), Telewizja wPolsce.pl (Fratria) – 0,02 proc. (0,01 proc. rok wcześniej), Biznes 24 (Tier Investment) – 0,01 proc. (bez zmian) i News 24 (Astro) – 0,00 proc. (stacja jest monitorowana od kwietnia 2022).
Łączny udział stacji informacyjnych w grupie ogólnej 4+ rok do roku poszedł w górę z 11,25 proc. do 16,7 proc.
W grupie komercyjnej 16-59 TVN 24 uzyskał 4,6 proc. udziału (wzrost z 3,34 proc.), TVP Info – 4,04 proc. (1,89 proc. rok wcześniej), Polsat News – 2,33 proc. (wzrost z 1,67 proc.), Wydarzenia 24 – 0,74 proc. (wzrost z 0,02 proc.) i TVN 24 BiS – 0,72 proc. (0,3 proc. rok wcześniej).
Czytaj też: EBU tłumaczy się z odebrania Ukrainie przyszłorocznego Konkursu Eurowizji
Następnie były: Polsat News 2 – 0,09 proc. (0,07 proc. przed rokiem), TV Republika – 0,05 proc. (wzrost z 0,02 proc.), Telewizja wPolsce.pl – 0,01 proc. (bez zmian), Biznes 24 – 0,01 proc. (bez zmian) i News 24 – 0,00 proc.
W grupie komercyjnej 16-59 łączny udział kanałów informacyjnych wzrósł rok do roku z 7,33 proc. do 12,59 proc.
Inwazja Rosji na Ukrainę trwa od 24 lutego.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Przemysław Białkowski wraca do Polsat News, ale nie odchodzi z Interii
(MNIE, 27.06.2022)