Meta wprowadza nowe opcje monetyzacji dla influencerów
Meta chce przekonać do swoich platform twórców i streamerów (fot. materiały prasowe)
Meta wprowadza do Facebooka i Instagrama nowe formy monetyzacji popularności influencerów. Serwisy chcą przyciągnąć twórców związanych dotychczas z Twitchem i YouTube.
Facebook jest w trakcie testowania nowej wersji Creator Marketplace - miejsca, w którym marki będą mogły poznawać twórców i oferować im możliwości współpracy.
Facebook uruchomił też subskrypcje interoperacyjne, pozwalające dotrzeć do zamkniętych grup na FB subskrybentom innych platform - np. z Twitcha.
Meta rozszerza również dostęp do programu Reels Play Bonus. Umożliwia on publikowanie rolek z Instagrama na Facebooku i zarabianie na nich w obu aplikacjach.
Otwarto również dostęp do funkcji Facebook Stars dla wszystkich twórców korzystających z aplikacji. Funkcja ta pozwala użytkownikom na zarabianie pieniędzy poprzez publikowanie rolek, tworzenie filmów VoD, czy prowadzenie programów na żywo. Płatności są przekazywane w wirtualnej walucie w formie gwiazdek. Dotychczas opcja ta była dostępna jedynie dla twórców związanych z grami komputerowymi.
Mark Zuckerberg w poście na Facebooku poinformował, że do 2024 roku twórcy otrzymają 100 proc. przekazanych im przez fanów pieniędzy (Meta na razie nie będzie pobierać prowizji).
(KAP, 23.06.2022)