Onet i Gazeta.pl wyróżnione w międzynarodowym konkursie dziennikarskim INMA
Pierwsze miejsce w kategorii "Best Public Relations or Community Service Campaign" zdobyła Gazeta.pl (screen: Twitter/@INMAorg)
W międzynarodowym konkursie dziennikarskim 2022 Global Media Awards, którego organizatorem jest INMA (International News Media Association), wyróżniono dwie polskie redakcje: Onet oraz Gazetę.pl.
W konkursie 2022 Global Media Awards, organizowanym przez International News Media Association, wzięły udział redakcje z całego świata. Ogłoszono 60 zwycięzców w 20 kategoriach, doceniono innowacje i dobre praktyki w mediach. Z Polski wyróżniono dwie firmy medialne: Agorę oraz Ringier Axel Springer; tę drugą w aż pięciu różnych kategoriach.
Czytaj też: Karolina Pajączkowska relacjonuje w TVP wojnę, a za tydzień poprowadzi festiwal w Opolu
W kategorii "Best Public Relations or Community Service Campaign" wśród mediów o zasięgu krajowym pierwsze miejsce zdobyła Gazeta.pl za akcję "Climate Alert – Alarm dla klimatu". – Chcieliśmy stworzyć wydarzenie zbyt duże, by mogły być ignorowane nawet przez tabloidowe media niechętne do informowania o kryzysie klimatycznym – napisali przedstawiciele Gazety.pl. – Dlatego zwróciliśmy się w stronę systemów syren miejskich.
First place in Best Public Releations or Community Service Campaign, National Brands, goes to @gazetapl_news for “Climate Alert – Alarm dla klimatu.” https://t.co/7XysbO52zz #GMA2022 #INMA2022 pic.twitter.com/yf9X8IWJVL
— INMA (@INMAorg) June 9, 2022
Kampania zakończyła się sukcesem: wzięło w niej udział sześć dużych miast, z łączną populacją przekraczającą 4 miliony ludzi. Jak napisano w uzasadnieniu: "Alarm przyczynił się do wzrostu świadomości społecznej na temat wagi kryzysu klimatycznego".
Drugie miejsce w tej samej kategorii zajął Ringier Axel Springer Polska, dzięki kampanii #nieczekam107lat, przeprowadzonej wspólnie przez "Forbes Women" i Ofeminin. Jej celem było zwrócenie uwagi na konieczność walki z nierównościami między kobietami a mężczyznami. Nazwa akcji nawiązuje do raportu ONZ, który przewidywał, że w Polsce uda się osiągnąć równość płci dopiero za 107 lat.
Czytaj też: Bracia Sekielscy kończą "Korzenie zła", mimo awansu Tomasza na szefa "Newsweek Polska"
Dodatkowo pierwsze miejsce w kategorii "Best Idea to Grow Advertising Sales" zdobyła redakcja Onetu – za program "Onet Rano", którego główną częścią są rozmowy z gośćmi, prowadzone w samochodzie jeżdżącym ulicami Warszawy.
First place in Best Idea To Grow Advertising Sales, Groups, goes to @RingierAxelSpri for “The Advertising Ecosystem of Onet Morning.” https://t.co/LwL99YSIoi #GMA2022 #INMA2022 pic.twitter.com/VSTJIW3yn2
— INMA (@INMAorg) June 9, 2022
Oprócz tego RAS Polska zostało docenione w konkursie INMA jeszcze trzy razy: w kategorii "Most Creative Use of Advertising Formats" za kampanię "#DontBeAshamed: The Anti-Photo Shoot" (wyróżnienie), w kategorii "Best New Digital Product" za kampanię BigStory+ (wyróżnienie) oraz w kategorii "Best Use of Visual Journalism and Storytelling Tools" za kampanię "#TheBaltic – How to Talk About Ecology to Make Sure That Poles Will Listen" (wyróżnienie).
International News Media Association (INMA) to międzynarodowa organizacja zrzeszająca firmy z branży mediów. Ma ponad 20 tysięcy członków z ponad 800 firm medialnych, pochodzących z 83 krajów. INMA ma siedzibę w Dallas i biura w Antwerpii, Nairobi, Nowym Delhi i San Salvador.
Czytaj też: Portal „Czas na Opole” usunął teksty o ojcu Patryka Jakiego. Nawet w archiwalnych PDF-ach
Z pełnymi wynikami konkursu 2022 Global Media Awards możecie zapoznać się tutaj.
(HAD, 10.06.2022)