Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 10, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet i Gazeta.pl wyróżnione w międzynarodowym konkursie dziennikarskim INMA

Pierwsze miejsce w kategorii "Best Public Relations or Community Service Campaign" zdobyła Gazeta.pl (screen: Twitter/@INMAorg)

W międzynarodowym konkursie dziennikarskim 2022 Global Media Awards, którego organizatorem jest INMA (International News Media Association), wyróżniono dwie polskie redakcje: Onet oraz Gazetę.pl.

W konkursie 2022 Global Media Awards, organizowanym przez International News Media Association, wzięły udział redakcje z całego świata. Ogłoszono 60 zwycięzców w 20 kategoriach, doceniono innowacje i dobre praktyki w mediach. Z Polski wyróżniono dwie firmy medialne: Agorę oraz Ringier Axel Springer; tę drugą w aż pięciu różnych kategoriach.

Czytaj też: Karolina Pajączkowska relacjonuje w TVP wojnę, a za tydzień poprowadzi festiwal w Opolu

W kategorii "Best Public Relations or Community Service Campaign" wśród mediów o zasięgu krajowym pierwsze miejsce zdobyła Gazeta.pl za akcję "Climate Alert – Alarm dla klimatu". – Chcieliśmy stworzyć wydarzenie zbyt duże, by mogły być ignorowane nawet przez tabloidowe media niechętne do informowania o kryzysie klimatycznym – napisali przedstawiciele Gazety.pl. – Dlatego zwróciliśmy się w stronę systemów syren miejskich.

Kampania zakończyła się sukcesem: wzięło w niej udział sześć dużych miast, z łączną populacją przekraczającą 4 miliony ludzi. Jak napisano w uzasadnieniu: "Alarm przyczynił się do wzrostu świadomości społecznej na temat wagi kryzysu klimatycznego".

Drugie miejsce w tej samej kategorii zajął Ringier Axel Springer Polska, dzięki kampanii #nieczekam107lat, przeprowadzonej wspólnie przez "Forbes Women" i Ofeminin. Jej celem było zwrócenie uwagi na konieczność walki z nierównościami między kobietami a mężczyznami. Nazwa akcji nawiązuje do raportu ONZ, który przewidywał, że w Polsce uda się osiągnąć równość płci dopiero za 107 lat.

Czytaj też: Bracia Sekielscy kończą "Korzenie zła", mimo awansu Tomasza na szefa "Newsweek Polska"

Dodatkowo pierwsze miejsce w kategorii "Best Idea to Grow Advertising Sales" zdobyła redakcja Onetu – za program "Onet Rano", którego główną częścią są rozmowy z gośćmi, prowadzone w samochodzie jeżdżącym ulicami Warszawy.

Oprócz tego RAS Polska zostało docenione w konkursie INMA jeszcze trzy razy: w kategorii "Most Creative Use of Advertising Formats" za kampanię "#DontBeAshamed: The Anti-Photo Shoot" (wyróżnienie), w kategorii "Best New Digital Product" za kampanię BigStory+ (wyróżnienie) oraz w kategorii "Best Use of Visual Journalism and Storytelling Tools" za kampanię "#TheBaltic – How to Talk About Ecology to Make Sure That Poles Will Listen" (wyróżnienie).

International News Media Association (INMA) to międzynarodowa organizacja zrzeszająca firmy z branży mediów. Ma ponad 20 tysięcy członków z ponad 800 firm medialnych, pochodzących z 83 krajów. INMA ma siedzibę w Dallas i biura w Antwerpii, Nairobi, Nowym Delhi i San Salvador.

Czytaj też: Portal „Czas na Opole” usunął teksty o ojcu Patryka Jakiego. Nawet w archiwalnych PDF-ach

Z pełnymi wynikami konkursu 2022 Global Media Awards możecie zapoznać się tutaj.

(HAD, 10.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.