Pisma objęte finansowym wsparciem Instytutu Książki  |  UniCredit szuka agencji PR  |  Oglądalność programu "Twoja twarz brzmi znajomo" w Polsacie  |  Zespół Globalnej Redakcji Graficznej przeniesiony  |  Widownia "The Voice of Poland" w TVP 2  |  Polsat w tym roku bez premiery  |  Serial dokumentalny "Rolniczki"  |  Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i sprzedaży w PMPG Polskie Media  |  Orlen zaprosił agencje  |  Havas Warsaw pracuje  |  PHD wygrywa przetarg  |  Resort rozwoju ma 2,9 mln zł na kampanię  |  PARP poszukuje  |  Saatchi & Saatchi zrealizowała  |  Canal+ po przejęciu MultiChoice ma podwoić zaangażowanie w Afryce  |  Rozpoczął się proces przeciwko Google o utrzymywanie monopolu  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Pisma objęte finansowym wsparciem Instytutu Książki  |  UniCredit szuka agencji PR  |  Oglądalność programu "Twoja twarz brzmi znajomo" w Polsacie  |  Zespół Globalnej Redakcji Graficznej przeniesiony  |  Widownia "The Voice of Poland" w TVP 2  |  Polsat w tym roku bez premiery  |  Serial dokumentalny "Rolniczki"  |  Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i sprzedaży w PMPG Polskie Media  |  Orlen zaprosił agencje  |  Havas Warsaw pracuje  |  PHD wygrywa przetarg  |  Resort rozwoju ma 2,9 mln zł na kampanię  |  PARP poszukuje  |  Saatchi & Saatchi zrealizowała  |  Canal+ po przejęciu MultiChoice ma podwoić zaangażowanie w Afryce  |  Rozpoczął się proces przeciwko Google o utrzymywanie monopolu  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Pisma objęte finansowym wsparciem Instytutu Książki  |  UniCredit szuka agencji PR  |  Oglądalność programu "Twoja twarz brzmi znajomo" w Polsacie  |  Zespół Globalnej Redakcji Graficznej przeniesiony  |  Widownia "The Voice of Poland" w TVP 2  |  Polsat w tym roku bez premiery  |  Serial dokumentalny "Rolniczki"  |  Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i sprzedaży w PMPG Polskie Media  |  Orlen zaprosił agencje  |  Havas Warsaw pracuje  |  PHD wygrywa przetarg  |  Resort rozwoju ma 2,9 mln zł na kampanię  |  PARP poszukuje  |  Saatchi & Saatchi zrealizowała  |  Canal+ po przejęciu MultiChoice ma podwoić zaangażowanie w Afryce  |  Rozpoczął się proces przeciwko Google o utrzymywanie monopolu  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawcy telewizyjni wpłacili do PISF w 2021 roku 56,2 mln zł

Wszyscy przedsiębiorcy objęci przepisem wpłacili do PISF w zeszłym roku łącznie 169 mln zł (fot. Tima Miroshnichenko/Pexels)

Spośród przedsiębiorców z branży audiowizualnej w 2021 roku najwięcej na Polski Instytut Sztuki Filmowej wpłacili nadawcy telewizyjni.

Zgodnie z ustawą o kinematografii nadawcy telewizyjni, operatorzy platform satelitarnych, dystrybutorzy filmowi, właściciele kin i operatorzy kablowi składają się na budżet PISF poprzez obowiązkowe przekazanie 1,5 proc. przychodów. W 2020 roku znowelizowano ustawę, rozszerzając listę podmiotów o serwisy wideo na żądanie.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w "Informacji o podstawowych problemach radiofonii i telewizji w 2021 roku" podała, że wszyscy przedsiębiorcy objęci przepisem wpłacili do PISF w zeszłym roku łącznie 169 mln zł.

Czytaj też: Średnio 344 tys. widzów "Królowych życia" w TTV. Co dalej z produkcją?

Nadawcy telewizyjni zasili PISF 56,2 mln zł. O 3 mln zł mniej - 53,2 mln zł - trafiło do Instytutu od operatorów platform satelitarnych. Operatorzy kablowi wpłacili 27,1 mln zł, a właściciele serwisów VoD - 24,4 mln zł. Wpłata od kin wyniosła 7,9 mln zł, a od dystrybutorów kinowych - 351 tys. zł.

Łączne przychody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w 2021 roku wyniosły 427 mln zł i były o 18 proc. wyższe niż w 2020 roku. Z tych środków dofinansowano m.in. 53 projekty na etapie developmentu, na etapie produkcji - 75 projektów, 12 koprodukcji mniejszościowych międzynarodowych i 11 koprodukcji polskich.

W 2021 roku na ekrany polskich kin weszły 323 filmy (217 filmów fabularnych, 21 dokumentalnych i 32 animowane), w tym 49 produkcji polskich.

(KOZ, 07.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.