Więcej niż dwa lata temu. Aż 2,6 mln widzów finału Igi Świątek we French Open
Eurosport 1 i TVN, transmitując finał Rolanda Garrosa, zdobyły łącznie 33 proc. udziału w rynku (fot. materiały prasowe)
Wygrany przez Igę Świątek finał Rolanda Garrosa oglądało w Eurosport 1 i TVN średnio 2,63 mln widzów, czyli więcej, niż dwa lata temu. Transmitując mecz, Eurosport 1 był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce.
Finał, który rozpoczął się w sobotę 4 maja o 15, przyciągnął do Eurosport 1 średnio 1,38 mln widzów, a do TVN - 1,25 mln widzów. W tym czasie Eurosport 1 osiągnął 17,3 proc. udziału w rynku i - jak podaje Grupa TVN - był najchętniej oglądaną anteną wśród widzów powyżej 4. roku życia. TVN uzyskał 15,6 proc. udziału, a wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia - 13,7 proc., co dało stacji pozycję lidera w grupie komercyjnej.
Łącznie Eurosport 1 i TVN, transmitując finał, zdobyły 33 proc. udziału, co oznacza, że co trzeci widz - oglądający w tym czasie telewizję - wybierał Rolanda Garrosa.
Tegoroczny turniej French Open rozpoczął się 22 maja. Transmisję meczu Igi Świątek w pierwszej rundzie Rolanda Garrosa (w poniedziałek 23 maja od 12.10 do 13.13) oglądało w Eurosport 1 średnio 414 tys. widzów, w drugiej (w czwartek 26 maja od 16.29 do 17.24) - 751 tys., w trzeciej (w sobotę 28 maja od 12.03 do 13.47) - 832 tys. widzów, a czwartej (w poniedziałek 30 maja od 17.37 do 20.28) - 1,1 mln widzów. Ćwierćfinał ze Świątek (w środę 1 czerwca od 14.21 do 16.23) przyciągnął do Eurosport 1 średnio 791 tys. widzów, a półfinał (w czwartek 2 czerwca od 15.05 do 16.21) - 972 tys.
W październiku 2020 roku finał Rolanda Garrosa, który również wygrała Iga Świątek, przyciągnął do TVN i Eurosport 1 średnio 2,5 mln widzów. Kanały, transmitując mecz Świątek, miały łącznie średnio 27,4 proc. udziału w rynku.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 07.06.2022)