Norweska telewizja NRK rezygnuje z Facebooka. Ma największy profil informacyjny w kraju
"Dialog z opinią publiczną jest dla nas zbyt ważny, aby pozostawić go algorytmom w Palo Alto" - oświadczyła redakcja (screen: FB/NRK Nyheter)
Norweska telewizja publiczna ogłosiła zamknięcie od 1 czerwca własnego konta z informacjami na Facebooku. Na obserwowanym przez ponad 520 tys. uczestników fanpage'u NRK Nyheter już wyłączono możliwość komentowania artykułów.
Zdaniem Olsena Langfeldta, szefa redakcji informacji NRK Espena, "demokratyczna rozmowa prowadzona za pośrednictwem Facebooka ma ograniczoną wartość". "Dialog z opinią publiczną jest dla nas zbyt ważny, aby pozostawić go algorytmom w Palo Alto" – oświadczył Olsen Langfeldt.
Redakcja NRK kończy z Facebookiem
Jak wyjaśniono, moderowanie na Facebooku komentarzy odnoszących się do materiałów na portalu NRK.no wymagało dużych zasobów, które "publiczny nadawca może przeznaczyć na utrzymanie kontaktu z widzem w innym miejscu".
Czytaj też: Putin odrzuca zagraniczny sprzęt i oprogramowanie z obawy przed cyberatakami
Ma temu służyć m.in. założone pół roku temu własne forum na www.nrk.no/nyheter, na którym zalogowany użytkownik może kontaktować się z redakcją. Pytania i odpowiedzi, udzielane przez dziennikarzy lub ekspertów, widoczne są dla wszystkich czytelników. Do tej pory na 202 przesłane pytania udzielono 70 odpowiedzi, a 23 oczekują na reakcję.
Po zamknięciu profilu NRK Nyheter niewielka część wiadomości ma trafiać na mniej popularny (430 tys. obserwujących) ogólny fanpage norweskiej telewizji o nazwie NRK. Niewykluczone, że w przyszłości również i to miejsce zostanie zamknięte. "Chcemy najpierw zobaczyć, jakie skutki będzie mieć rezygnacja z konta z informacjami" – wyjaśnia Olsen Langfeldt.
Obserwowany przez ponad 520 tys. polubień fanpage NRK Nyheter jest najpopularniejszą stroną z informacjami na Facebooku w liczącej 5,3 mln ludności Norwegii.
Czytaj też: PAP zamyka bezpłatny serwis covidowy
(DAN, 24.05.2022)