Spotify ma 422 mln odbiorców. A akcje na giełdzie spadły
Pomimo lepszych od oczekiwań wyników akcje giganta muzycznego streamingu spadły o 11 proc. (fot. Ivan Samkov/Pexels)
W porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku liczba użytkowników Spotify wzrosła o 19 proc., osiągając liczbę 422 mln, w tym 182 mln płatnej wersji premium.
W pierwszym kwartale br. przychody serwisu udostępniającego muzykę i podcasty urosły o 24 proc., do 2,6 mld euro, choć odnotowano stratę operacyjną w wysokości 6 mln euro. Wpływy z płatnych subskrypcji Premium osiągnęły poziom 2,3 mld euro (po wzroście o 23 proc.), a darmowe konta wspierane reklamami 282 mln euro przychodów (plus 31 proc. w skali roku).
Liczba płatnych użytkowników urosła o 15 proc., natomiast użytkowników darmowej wersji platformy o 21 proc. i wynosi obecnie 252 mln.
Pomimo lepszych od oczekiwań wyników akcje giganta muzycznego streamingu spadły o 11 proc.
(MAC, 29.04.2022)