Gemius może sfinansować audyt fuzji danych z Nielsenem. Wyniki do lipca
Marcin Pery podaje, że audytorzy z CESP przyjadą do Polski w maju (fot. materiały prasowe)
Firma Gemius jest gotowa sfinansować audyt fuzji danych panelu Nielsena z danymi Gemiusa - zadeklarował prezes Gemiusa Marcin Pery.
Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV do realizacji audytu wybrał francuski CESP (Centre d'étude des support de publicité).
- Po stronie MOC TV jest decyzja, czy chce wejść w rolę zleceniodawcy. Jeżeli nie zdecyduje się, zapłacimy za audyt - powiedział prezes Gemiusa Marcin Pery podczas konferencji "VideoWars", zorganizowanej przez ScreenLovers.
Czytaj też: Gdański dziennikarz zwolniony dyscyplinarnie z PAP za zeznania w sądzie
Marcin Pery wyjaśnił, że formalnie audyt już się rozpoczął, a w maju przyjadą do Polski audytorzy z CESP. Dodał, że audyt powinien zakończyć się do lipca. - Dysponentem raportu będą klienci, którzy kupują dane bezpośrednio od nas bądź za pośrednictwem Nielsena - zapowiedział szef Gemiusa.
Nielsen - na zlecenie Polsat Media - do standardowych danych telemetrycznych o widowni kanałów telewizyjnych dołączył dane z oglądalnością telewizji poza domem (out of home viewing) od Gemiusa. Biura reklamy Polsatu, TVP i TVN dołączyły dane Gemiusa do podstawy rozliczeń kampanii.
"Jednym z podnoszonych przez branżę problemów jest dzisiaj kwestia deduplikacji. Przy łączeniu różnych danych ze sobą uzyskuje się wynik większy niż rzeczywisty, bo liczymy respondentów podwójnie w przeciwieństwie do badania jednoźródłowego - mówił "Presserwisowi" Przemysław Broniszewski, członek zarządu MOC TV.
(KOZ, 14.04.2022)