TVN Warner Bros. Discovery wyda 250 mln zł  |  Polpharma wybiera w przetargu  |  Najdroższa pozycja w styczniowym cenniku Polsatu  |  "Sylwester z Dwójką" w Chorzowie  |  Oglądalność Teatru Telewizji w TVP 1  |  TVN i TVN Siedem pokażą Festiwal Piosenki Filmowej  |  Widownia naziemnego ViDoc TV stopniowo rośnie  |  Program Marka Sierockiego w nowym paśmie TVP 2  |  Po przejęciu przez Emitel spółka PSN Infrastruktura zmieniła nazwę  |  Radio Katowice przygotowuje słuchowisko  |  Ruszyła 17. edycja konkursu SGL Local Press  |  Formind i Euvic Media wygrały  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Keino przygotuje kampanię  |  Założyciel Ozy Media skazany na 10 lat więzienia  |  UE i Australia nakładają kary na Metę, Trump spotyka się z szefem TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN Warner Bros. Discovery wyda 250 mln zł  |  Polpharma wybiera w przetargu  |  Najdroższa pozycja w styczniowym cenniku Polsatu  |  "Sylwester z Dwójką" w Chorzowie  |  Oglądalność Teatru Telewizji w TVP 1  |  TVN i TVN Siedem pokażą Festiwal Piosenki Filmowej  |  Widownia naziemnego ViDoc TV stopniowo rośnie  |  Program Marka Sierockiego w nowym paśmie TVP 2  |  Po przejęciu przez Emitel spółka PSN Infrastruktura zmieniła nazwę  |  Radio Katowice przygotowuje słuchowisko  |  Ruszyła 17. edycja konkursu SGL Local Press  |  Formind i Euvic Media wygrały  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Keino przygotuje kampanię  |  Założyciel Ozy Media skazany na 10 lat więzienia  |  UE i Australia nakładają kary na Metę, Trump spotyka się z szefem TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN Warner Bros. Discovery wyda 250 mln zł  |  Polpharma wybiera w przetargu  |  Najdroższa pozycja w styczniowym cenniku Polsatu  |  "Sylwester z Dwójką" w Chorzowie  |  Oglądalność Teatru Telewizji w TVP 1  |  TVN i TVN Siedem pokażą Festiwal Piosenki Filmowej  |  Widownia naziemnego ViDoc TV stopniowo rośnie  |  Program Marka Sierockiego w nowym paśmie TVP 2  |  Po przejęciu przez Emitel spółka PSN Infrastruktura zmieniła nazwę  |  Radio Katowice przygotowuje słuchowisko  |  Ruszyła 17. edycja konkursu SGL Local Press  |  Formind i Euvic Media wygrały  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Keino przygotuje kampanię  |  Założyciel Ozy Media skazany na 10 lat więzienia  |  UE i Australia nakładają kary na Metę, Trump spotyka się z szefem TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 13, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Omdia: Netflix ma ponad 2 mln subskrybentów w Polsce. Zagrozi mu Disney+

- Myślę, że w perspektywie 2-2,5 roku Disney+ prześcignie Netfliksa w Polsce - uważa szef Playera Maciej Gozdowski (fot. Cottonbro/Pexels)

W 2021 roku 4,3 mln gospodarstw w Polsce subskrybowało przynajmniej jeden serwis wideo - wynika z szacunków firmy badawczej Omdia. Najpopularniejszy na polskim rynku jest Netflix, któremu zagrozić może startujący 14 czerwca Disney+.

Irina Kornilova z Omdia dane dla polskiego rynku zaprezentowała podczas wtorkowej konferencji "VideoWars", zorganizowanej przez ScreenLovers. W porównaniu z 2020 rokiem liczba użytkowników korzystających z subskrypcyjnych serwisów wideo wzrosła o 13 proc.

Netflix na prowadzeniu

Według Omdia najwięcej subskrybentów w Polsce ma Netflix i jest już ich ponad 2 mln.

Jak podała firma, w czwartym kwartale 2021 roku najpopularniejszą pozycją w Netflixie w Polsce był południowokoreański serial platformy "Squid Game", który oglądało 7,5 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł serial "Dom z papieru" (5,1 mln), a na trzecim - film "Czerwona nota" (4,4 mln).

Czytaj też: Disney+ rusza w Polsce 14 czerwca. Znamy cenę abonamentu

Zdaniem Macieja Gozdowskiego, dyrektora zarządzającego Playera, na koniec 2022 roku liczba gospodarstw subskrybujących serwisy wideo może sięgnąć w Polsce 6 mln. - Myślę, że w perspektywie 2-2,5 roku Disney+ prześcignie Netfliksa w Polsce - mówił podczas konferencji Gozdowski. - Disney+ to brand familijny, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Bez względu na to, czy ma się sześć, czy 60 lat. To duża różnica w porównaniu z Netflixem - zwracał uwagę szef Playera.

Strategia ekskluzywności

Współautorka ScreenLovers Joanna Nowakowska pytała Macieja Gozdowskiego o sprzedaż przez Telewizję Polską swoich produkcji Netflixowi. - Uważam, że TVP popełnia błąd - mówił Gozdowski. - Też się nad tym zastanawialiśmy. Netflix przyszedł do TVN z niemałymi pieniędzmi i pytaniem, czy czy nie sprzedamy kontentu. To ruch, który w krótkim czasie generuje duży zastrzyk pieniędzy. Nasi dyrektorzy finansowi byli zachwyceni pomysłem, ale to nie ma nic wspólnego ze strategią. Swoją platformę trzeba budować przez ekskluzywność - wyjaśniał Gozdowski.

Czytaj też: Keanu Reeves wymazany z chińskich platform za wspieranie Tybetu

Wyniki dotyczące serwisów wideo w trakcie konferencji zaprezentowała również firma Nielsen Media. Z jej danych wynika, że wśród gospodarstw, które mają telewizor podłączony do internetu (Connected TV), Netflix oglądało w pierwszym kwartale 44,3 proc. widzów, a YouTube - 32,7 proc.

Gdyby potraktować Netflix i YouTube jako kanały telewizyjne, byłyby one wśród 15 najchętniej oglądanych stacji w gospodarstwach z Connected TV w pierwszym kwartale. Wśród tych widzów TVN miał 7,7 proc. udziału, TVN 24 - 7,2 proc., Polsat - 6,9 proc., a TVP 1 - 6,1 proc. Netflix był na ósmym miejscu z 2,9 proc., a YouTube na 13. - z 2,2 proc.

"Zbudowano zasięg, niekoniecznie oglądalność"

Nielsen przedstawił również średni miesięczny zasięg na Smart TV dla wybranych serwisów wideo w pierwszym kwartale 2022 roku. W tym okresie Netflix na telewizorze oglądało 8,3 mln widzów miesięcznie, którzy poświęcali mu średnio 1 godzinę i 31 minut. Drugi był YouTube z 7,8 mln, a trzecia TVP z 3 mln. Player gromadził 2,7 mln widzów, a serwisy wideo Polsatu - 2,2 mln. 

Michał Buszko, client team leader w Nielsen Media, odnosząc się do wyniku TVP zwracał uwagę, że w tym okresie odbywał się barażowy mecz Polska - Szwecja, który wielu widzów streamowało na telewizorze, a TVP wystartowała z TVP Go. - Widzieliśmy, że dużo osób wchodziło, ale z ciekawości, dlatego ATS (czas oglądania - przyp. red.) wynosi tylko 30 minut. Udało się zbudować zasięg, a niekoniecznie oglądalność - tłumaczył Buszko.

Czytaj też: KRRiT dostała pięć skarg na materiał TVP "Nasz człowiek w Warszawie" szkalujący Tuska

(KOZ, 13.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.