Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział:

Dodano: Kwiecień 01, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie media: więcej o zwycięzcach Oscarów, mniej o głośnym policzku

(screen YouTube/Guardian)

Polskie media chętnie pisały o tegorocznym rozdaniu Oscarów, ale wbrew pozorom policzek, który Will Smith wymierzył Chrisowi Rockowi, nie był najczęściej opisywanym momentem gali.

W niedzielę, 27 marca, Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej po raz kolejny wręczyła najbardziej pożądane statuetki filmowe na świecie. W ciągu trzech dni od tego wydarzenia w polskich mediach pojawiło się ponad 16,7 tys. publikacji związanych z galą. Jak informuje IMM, wartość reklamowa tych treści sięgnęła 44,5 mln zł.

Najwięcej materiałów o wydarzeniu pojawiło się w internecie. 13,3 proc. treści, które ukazały się w tym czasie miały wydźwięk pozytywny, zaledwie 4,5 proc publikacji opisywało wydarzenie negatywnie. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów dotarcie w badanym okresie (27-29 marca br.) wyniosło 218 mln kontaktów odbiorców z oscarowymi treściami.

"Sukienka" bez Oscara, ale wygrała w reklamie

Pomimo niezdobycia statuetki, film Tadeusza Łysiaka zyskał duży rozgłos - w badanym okresie pojawiło się ponad 1,5 tys. treści o produkcji, które wygenerowały ekwiwalent reklamowy w wysokości 11,3 mln zł.

 

Co ciekawe, polskie media nie skupiały się wcale na incydencie z Willem Smithem i Chrisem Rockiem. Wspominano o nim 3,1 tys. razy - to zaledwie 18 proc. publikacji. Jak zwraca uwagę IMM, część odbiorców sądzi, że sytuacja została wcześniej zaaranżowana. Jednak każdy zgadza się, że dzięki temu wydarzeniu Oscary zagwarantowały widzom więcej emocji. Według raportu Nielsena tegoroczne Oscary obejrzało 16,6 mln widzów, 60 proc. więcej niż rok temu.

Najwięcej materiałów w telewizyjnych serwisach informacyjnych pojawiło się w stacji Polsat (43) i TVN24 (37), a w radiowych w Radio Zet (35), TOK FM (31) oraz w Programie I Polskiego Radia (27).

Najwięcej publikacji natomiast na tle wszystkich mediów wypuścił portal Onet (178), a wśród innych serwisów internetowych dalej są kolejno Interia (75), WP (68), Pomponik (53) i Naszemiasto (52). Wśród kont, które swoimi publikacjami na temat Oscarów uzyskały najwyższe zasięgi na Twitterze, były między innymi profile TVN24, Gazeta Wyborcza, Tygodnik Wprost, Fakty TVN i TVP Info. (KAP)

KAP

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.