Polska spółka Disneya zwiększyła wpływy z reklam
Wpływy Disneya ze sprzedaży licencji do kin spadły o 44,3 proc. (fot. Skitterphoto/Pexels.com)
Spółka The Walt Disney Company Polska w roku obrotowym październik 2020 - wrzesień 2021 wypracowała 5,1 mln zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży 149,3 mln zł. To wzrost o 2,3 proc. rok do roku.
"Wzrost ogólnych przychodów w stosunku do poprzedniego roku obrotowego spowodowany był zwiększeniem portfolio kanałów telewizyjnych, na których możliwa była sprzedaż czasu i miejsca na cele reklamowe oraz wzrostem rynku reklamowego w roku 2021" - napisano w sprawozdaniu zamieszczonym w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Koronawirus nie miał większego wpływu
Wyjaśniono, że pandemia COVID-19 "nie miała większego wpływu na poziom przychodów osiągniętych w roku obrotowym z tytułu sprzedaży czasu reklamowego, promocji oraz licencji dla DVD". Z kolei kwota szacowanego wpływu utraconych przychodów ze sprzedaży licencji do kin wyniosła ok. 14 mln zł (w roku obrotowym październik 2019 - wrzesień 2020 było to 26 mln zł).
Czytaj też: Disney zawiesza wszystkie swoje interesy w Rosji
Wpływy ze sprzedaży czasu reklamowego wzrosły o 42,2 proc., do 86,9 mln zł.
Wpływy ze sprzedaży licencji do kin spadły o 44,3 proc. - do 28 mln zł, a licencji DVD - o 26,4 proc., do 1,5 mln zł. Usługi doradztwa przyniosły spółce 32,8 mln zł i były o 1,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Kanały Disneya w Polsce
Koszty działalności operacyjnej były większe o 2,3 proc. i wyniosły 142,5 mln zł, z czego 32,1 mln zł pochłonęły wynagrodzenia (wzrost o 0,6 proc.). Przeciętne zatrudnienie wzrosło z 93 do 104 osób. W październiku 2021 roku do The Walt Disney Company przeniesiono 38 pracowników ze spółki Disney Networks Group Poland (wcześniej Fox Networks Group Poland).
Czytaj też: ABC wyprzedała czas reklamowy przy tegorocznych Oscarach
Zysk netto rok do roku wzrósł o 2,1 proc., z 5 mln zł do 5,1 mln zł.
W sprawozdaniu podano, że od października 2021 roku spółka rozpoczęła działalność w zakresie udzielania prawa operatorom telewizji satelitarnej i kablowej do dystrybucji kanałów z portfolio The Walt Disney Company Group oraz prowadzenia działalności marketingowej na rzecz tych kanałów.
Pod marką Disneya w Polsce nadają: Disney Channel, Disney XD i Disney Junior. Disney kupił również rozrywkową część 21st Century Fox, a w polskim portfolio Foxa są kanały Fox, Fox Comedy, National Geographic Channel, National Geo Wild i Nat Geo People.
Czytaj też: Disney+ rusza w Polsce 14 czerwca. Znamy cenę abonamentu
(KOZ, 31.03.2022)