Grupa "Zurich" ukrywa swoje logo z powodu rosyjskiej agresji na Ukrainę
Szwajcarska grupa zmieniła m.in. swoje logo na Facebooku (Screen: Facebook/Zurich Insurance Group)
Szwajcarska grupa ubezpieczeniowa Zurich postanowiła w mediach społecznościowych ukryć swoje charakterystyczne logo - białą literę "Z" w niebieskim kole. Powodem jest podobne oznakowanie rosyjskich pojazdów wojskowych, biorących udział w inwazji na Ukrainę.
"Tymczasowo usuwamy użycie litery "Z" z kanałów społecznościowych, gdzie pojawia się ona samodzielnie i może być źle postrzegana" - poinformowała firma w komunikacie, cytowanym m.in. przez Deutsche Welle. Na Facebooku, Instagramie i Twitterze samotną literę zastąpiła nazwa "Zurich".
Czytaj też: Trzymajcie się, Ukraińcy - na Warsaw Spire i Centralnym
W Niemczech kraje związkowe Bawaria i Dolna Saksonia wprowadziły kary za publiczne używanie litery "Z" np. podczas demonstracji. Podobny zakaz zapowiadają już inne landy.
W Rosji litera "Z" stała się symbolem poparcia dla rosyjskiej agresji. Po wybuchu wojny - na początku marca - grupa "Zurich" zamroziła swoje operacje w Rosji.
(PAR, 29.03.2022)