GroupM pierwsza w Polsce w raporcie COMvergence za 2021 rok
- Sukcesy cieszą, mówimy przecież o dwóch latach, w których warunki na rynku dyktowała pandemia - komentuje wyniki Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM
GroupM na miejscu pierwszym, Publicis na drugim, a na trzecim Omnicom – tak wygląda czołówka polskiego rynku grup mediowych według rankingu COMvergence "Media Agency, Billings & Market Shares", podsumowującym rok 2021 pod względem obrotów i udziałów rynkowych.
Polski oddział GroupM został zwycięzcą rankingu COMvergence za 2021 rok, osiągając na polskim rynku najlepszy wynik spośród wszystkich grup mediowych, z bilingami na poziomie 524 mln dol., dającymi udział w rynku wynoszący 23,8 proc. Drugi w kolejności Publicis miał 20 proc. udział w rynku, a trzecie OMG – 9,2 proc.
GroupM dominuje też w rankingu agencji mediowych. MediaCom Warszawa zajął drugie miejsce, z bilingami wynoszącymi 182 mln dol. i udziałem w rynku na poziomie 8,3 proc., trzecie miejsce zajął Wavemaker, z udziałem w rynku na poziomie 8 proc., a czwarte – Mindshare z udziałem 6,2 proc. Wszystkie te agencje należą do GroupM.
- Zajęliśmy pierwsze miejsce wśród grup mediowych, podobnie jak rok wcześniej. Zwiększyliśmy billingi o niemal 9 procent - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM. - Te sukcesy cieszą nas tym bardziej, że mówimy przecież o dwóch latach, w których warunki na rynku dyktowała pandemia. Wyniki pokazują, że udało nam się dostosowywać do warunków rynkowych.
Czytaj też: GroupM tworzy międzynarodowy hub w Polsce, zatrudni 100 specjalistów
GroupM to platforma technologiczna i negocjacyjna współtworzona przez agencje mediowe WPP: MediaCom, Mindshare i Wavemaker. GroupM zapewnia klientom dostęp do zaawansowanych technologii zakupowych i specjalistycznych usług marketingowych oferowanych m.in. przez takie marki Xaxis, plista czy INCA.
(CP, 28.03.2022)