Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 23, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gremi Media wypowiada umowę e-Kioskowi

E-Kiosk miał w 2021 roku 12,7 mln zł przychodów i 3,4 mln zł zysku (Fot. Pixabay.com)

Gremi Media, wydawca "Rzeczpospolitej" i "Parkietu", wypowiedział umowę spółce e-Kiosk SA, dotyczącą sprzedaży i dystrybucji swoich tytułów. Zdaniem naszego eksperta e-Kiosk chce dużo bardziej otworzyć się na rynek, a z kolei Gremi Media zamierza skorzystać z doświadczeń swojego zagranicznego właściciela.

O rozwiązaniu umowy e-Kiosk poinformował w komunikacie giełdowym. Jak podano w treści oświadczenia, przyczyną złożenia wypowiedzenia jest zmiana warunków rynkowych i priorytetów obranych przez wydawnictwo. Gremi Media wyraziło jednocześnie wolę kontynuacji współpracy w przyszłości, w szczególności w zakresie dystrybucji wersji elektronicznych tytułów prasowych. Sam dystrybutor e-wydań prasy zaznacza, że "podejmuje wszelkie działania mające na celu wypracowanie nowych zasad współpracy, które będą obowiązywać po ustaniu współpracy w ramach ww. Umowy". Umowa obowiązująca od czerwca 2013 roku wygaśnie z końcem czerwca br. Gremi Media posiada 78,2 proc. akcji e-Kiosku. Innym znaczącym akcjonariuszem jest inwestor Marek Kamola - 5 proc.

Czytaj też: List do Rosjan wydrukowano na jedynkach dzienników Polska Press

Otwarcie na rynek?

O możliwych przyczynach takiego ruchu mówi, zastrzegając anonimowość, jeden z ekspertów polskiego rynku medialnego. - Być może e-Kiosk chce dużo bardziej otworzyć się na rynek, a ścisłe powiązanie z Gremi Media mu w tym przeszkadza. Bez tej współpracy mógłby np. wejść w inne modele subskrypcyjne, a nie zajmować się tylko e-prasą - mówi ekspert. I dodaje, że z jego wiedzy wynika, iż do tego niedawno dążył e-Kiosk.

- Jest też drugie wyjaśnienie. Niedawno mniejszościowym udziałowcem Gremi Media został fundusz Pluralis z Holandii. Jego udziałowcem jest z kolei belgijski Mediahuis, który ma duże doświadczenie, jeśli chodzi o subskrypcje. I wydawca "Rzeczpospolitej" chce z tego skorzystać - wyjaśnia rozmówca "Presserwisu". - Być może w Gremi pomyślano, że e-wydania gazet stają się passe, lepiej inwestować w subskrypcje, uznając, że e-Kiosk i tak sobie poradzi. Wedle wiedzy eksperta przy okazji ubiegłorocznych rozmów o przejęciu Gremi pojawiał się temat odsprzedaży e-Kiosku.

Czytaj też: Zainteresowanie informacjami w sieci nadal wyższe niż przed wojną

Nie wyklucza on jednocześnie, że może też chodzić o wynegocjowanie lepszej umowy dla wydawcy "Parkietu".

Potrzebne negocjacje

Ten pogląd podziela Jacek Czynajtis, prezes zarządu Optizen Lab. - Gremi Media jako większościowy udziałowiec uznał, że warunki umowy wymagają renegocjacji. Nic więcej - mówi "Presserwisowi". I zwraca uwagę, że w komunikacie giełdowym e-Kiosku pada sformułowanie o chęci kontynuacji współpracy. - Intencja jest, wola również, ale widocznie jedna ze stron uznała, że dotychczasowe warunki trzeba przedyskutować - dodaje.

Nowy inwestor w Gremi Media

15 grudnia 2021 roku 40 proc. akcji w Gremi Media za 96,8 mln zł objął holenderski fundusz Pluralis BV. Głównymi udziałowcami w nim są: King Baudouin Foundation (posiada 28,46 proc. akcji), Mediahuis (25,39 proc.), Soros Economic Development Fund (17,41 proc.), fundacje Tinius Trust i KIM (6,07 proc.), Media Development Investment Fund (2,02 proc.) wspierany finansowo przez miliardera George’a Sorosa.

Grupa kapitałowa Gremi Media SA w 2021 roku wypracowała 12,4 mln zł zysku netto przy 100,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. Sama spółka Gremi Media w 2021 roku uzyskała 90,4 mln zł przychodów (wzrost o 3,9 proc.) i 8,9 mln zł zysku netto (spadek o 31,4 proc.). Z kolei e-Kiosk miał 12,7 mln zł przychodów i 3,4 mln zł zysku netto.

(BCY, 23.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.