Mediapanel: zainteresowanie informacjami w sieci nadal wyższe niż przed wojną
W tygodniu 24 lutego - 2 marca serwisy informacyjne odwiedzało dziennie 12,3 mln internautów (fot. Matthew Guay/Unsplash)
Po trzech tygodniach od rozpoczęcia inwazji Rosji na Ukrainę zainteresowanie informacjami w internecie słabnie, choć nadal pozostaje znacznie wyższe niż przed wojną - wynika z badania Mediapanel PBI/Gemius.
Analizie poddano serwisy z kategorii "Informacje i publicystyka – ogólne" w dniach od 24 lutego do 16 marca 2022 w zestawieniu z analogicznym okresem poprzedzającym rosyjską inwazję.
W okresie trzech tygodni poprzedzających wybuch wojny serwisy odwiedzało średnio dziennie 7,9 mln internautów, a maksymalna liczba odwiedzających w jednym dniu sięgnęła 9,2 mln użytkowników.
24 lutego, w dniu rosyjskiej inwazji, zainteresowanie informacjami istotnie wzrosło. Serwisy z tej kategorii odwiedziło 13 mln internautów.
Kolejne tygodnie przyniosły jednak spadki korzystania z serwisów informacyjnych. O ile w dniach 24 lutego - 2 marca średnia dzienna liczba odwiedzających takie serwisy wynosiła 12,3 mln dziennie, o tyle w drugim tygodniu wojny liczba ta spadła do 10,7 mln, a w trzecim - do 10 mln.
(KOZ, 21.03.2022)