Prezes WP: Z powodu wojny marzec słabszym miesiącem reklamowo
- W pierwszych dniach po wybuchu wojny było poczucie grozy - przyznał Jacek Świderski (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska po inwazji Rosji na Ukrainę zanotowała spadek przychodów. Wpływy z kampanii performance wróciły już do poziomów sprzed wojny, a z wizerunkowych jeszcze nie. Spółka nie ma jednak wątpliwości, że marzec będzie reklamowo słabszym miesiącem, niż zakładała.
- W pierwszych dniach po wybuchu wojny było poczucie grozy. Wszyscy wstrzymaliśmy się z jakimikolwiek decyzjami - my jako konsumenci, i reklamodawcy również. To było widać - mówił na spotkaniu z dziennikarzami Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA. - Ewidentnie odnotowaliśmy spadek przychodów - przyznał.
Świderski wskazał jednak, że po dwóch tygodniach przychody z kampanii performance, które stanowią większość w polskich internecie, są już na poziomie sprzed wybuchu wojny. - Przychody z kampanii wizerunkowych wracają wolniej, ale też są na drodze do powrotu - dodał. Jego zdaniem to kwestia kilku tygodni.
- Marzec będzie słabszym miesiącem, niż zakładaliśmy. Ale od drugiej połowy kwietnia, od maja, wydaje się, że - jeżeli tylko konflikt tylko nie będzie wchodził w kolejne fazy eskalacji - powinniśmy wrócić na poziomy sprzed napaści Rosji na Ukrainę - wyjaśnił Jacek Świderski.
Czytaj też: Zainteresowanie informacjami w sieci nadal wyższe niż przed wojną
Spółka obserwowała również mniejsze zainteresowanie w serwisie Wakacje.pl. - Jak cięcie miecza, w dniu wybuchu wojny Polacy, rzecz jasna, nie mieli w głowach zamawiania wycieczek zagranicznych. Już dwa tygodnie później wróciliśmy do poziomu sprzed wojny - opowiadał Jacek Świderski. Dodał, że przed inwazją Rosji na Ukrainę serwis Wakacje.pl osiągał przychody wyższe niż w 2019 roku, czyli przed pandemią.
Czytaj też: Niemal 188 mln zł zysku netto Wirtualnej Polski w 2021 roku
Prezes Wirtualna Polska Holding opowiadał również o rekordowych wynikach serwisów WP. - Oglądalność, jaką obserwujemy od 24 lutego, to są poziomy, których nigdy w historii Wirtualna Polska nie notowała. W pewnych momentach mieliśmy pięcio- sześciokrotnie większy ruch - mówił Jacek Świderski. Dzienna liczba użytkowników sięgnęła 15,7 mln. - Naszą sekcję na żywo śledziło non stop ponad 3,5 mln Polaków - podał Świderski.
(KOZ, 23.03.2022)