Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 10, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sąd oddalił pozew Adama Andruszkiewicza przeciwko "Superwizjerowi" TVN

- Maciej Duda i Łukasz Ruciński wykonali świetną pracę i sąd podkreślił to w uzasadnieniu - komentuje Jarosław Jabrzyk, szef "Superwizjera" (fot. Piotr Mizerski/TVN)

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił pozew Adama Andruszkiewicza, posła i sekretarza stanu w Kancelarii Premiera, o ochronę dóbr osobistych złożony przeciwko "Superwizjerowi" TVN.

Chodzi o reportaż "Wiceminister i sfałszowane podpisy" autorstwa Macieja Dudy i Łukasza Rucińskiego, pokazany 9 lutego 2019 roku w "Superwizjerze" w TVN 24. Andruszkiewicz był wówczas wiceministrem cyfryzacji.

Cenzura i kneblowanie prasy

"Wygraliśmy w sądzie, w I instancji z @Andruszkiewicz1" - poinformował na Twitterze Maciej Duda. Łukasz Ruciński dodał, że sąd podkreślił staranność i rzetelność oraz wagę społeczną tematu.

Czytaj też: Player i Vod.pl z produkcjami w języku ukraińskim

- Nie spodziewałem się innego wyroku - mówi Jarosław Jabrzyk, redaktor naczelny redakcji "Superwizjera". - Maciej Duda i Łukasz Ruciński wykonali świetną pracę i sąd podkreślił to w uzasadnieniu. Co bardzo ważne, sąd wskazał również, że powództwo Adama Andruszkiewicza było i jest przejawem cenzury i kneblowania prasy - relacjonuje.

Jak dodaje Jabrzyk: - Zaczynam także dostrzegać tutaj pewną coraz bardziej powszechną praktykę. Prominentni członkowie obozu władzy albo instytucje państwa wynajmują renomowane, a więc drogie kancelarie, aby pozywać redakcje i dziennikarzy. Chcą w ten sposób uzyskać swego rodzaju efekt mrożący i zniechęcić dziennikarzy do demaskowania nadużyć władzy. Oczywiście nie odniesie to zamierzonego skutku. Wyrok niezawisłego sądu w sprawie Andruszkiewicza to potwierdza.

Adam Andruszkiewicz złożył pozew w lutym 2019 roku. Domagał się przeprosin i wpłaty na rzecz Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej.

Czytaj też: Kancelaria Sejmu liderem w zakładaniu banów na Twitterze

Andruszkiewicz ma pokryć koszty procesu, ale wyrok nie jest jeszcze prawomocny.

(KOZ, 10.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.