Apel wydawców o implementację dyrektywy anty-SLAPP  |  Trump w końcówce kampanii groził redakcjom  |  Część gospodarstw nadal nie wymieniło odbiorników  |  Rankomat.pl startuje z przetargiem  |  Wyniki programu "Twoja twarz brzmi znajomo"  |  Zmniejsza się przewaga TVP Seriale  |  Przejście z TVP do Endemol Shine Polska  |  Sprzedaż dzienników ogólnopolskich  |  Zespół Prime Video w Polsce  |  Radio Rock FM Leszka Kozioła może ruszyć  |  TVP 3 Warszawa z programem Katarzyny Bosackiej  |  Szefowa serwisu Infor.pl  |  Onet tworzy cykl podcastów  |  Content "Wyborczej" i Gazety.pl posłuży w budowie modelu językowego na potrzeby AI  |  Social media napędzają sprzedaż  |  Firma U Jędrusia prowadzi przetarg  |  Małopolska poszukuje agencji  |  PKO Bank Polski potwierdził wybór  |  "Financial Times" mianuje naczelnego  |  Pracownicy techniczni "The New York Times" kończą strajk – bez porozumienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Apel wydawców o implementację dyrektywy anty-SLAPP  |  Trump w końcówce kampanii groził redakcjom  |  Część gospodarstw nadal nie wymieniło odbiorników  |  Rankomat.pl startuje z przetargiem  |  Wyniki programu "Twoja twarz brzmi znajomo"  |  Zmniejsza się przewaga TVP Seriale  |  Przejście z TVP do Endemol Shine Polska  |  Sprzedaż dzienników ogólnopolskich  |  Zespół Prime Video w Polsce  |  Radio Rock FM Leszka Kozioła może ruszyć  |  TVP 3 Warszawa z programem Katarzyny Bosackiej  |  Szefowa serwisu Infor.pl  |  Onet tworzy cykl podcastów  |  Content "Wyborczej" i Gazety.pl posłuży w budowie modelu językowego na potrzeby AI  |  Social media napędzają sprzedaż  |  Firma U Jędrusia prowadzi przetarg  |  Małopolska poszukuje agencji  |  PKO Bank Polski potwierdził wybór  |  "Financial Times" mianuje naczelnego  |  Pracownicy techniczni "The New York Times" kończą strajk – bez porozumienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Apel wydawców o implementację dyrektywy anty-SLAPP  |  Trump w końcówce kampanii groził redakcjom  |  Część gospodarstw nadal nie wymieniło odbiorników  |  Rankomat.pl startuje z przetargiem  |  Wyniki programu "Twoja twarz brzmi znajomo"  |  Zmniejsza się przewaga TVP Seriale  |  Przejście z TVP do Endemol Shine Polska  |  Sprzedaż dzienników ogólnopolskich  |  Zespół Prime Video w Polsce  |  Radio Rock FM Leszka Kozioła może ruszyć  |  TVP 3 Warszawa z programem Katarzyny Bosackiej  |  Szefowa serwisu Infor.pl  |  Onet tworzy cykl podcastów  |  Content "Wyborczej" i Gazety.pl posłuży w budowie modelu językowego na potrzeby AI  |  Social media napędzają sprzedaż  |  Firma U Jędrusia prowadzi przetarg  |  Małopolska poszukuje agencji  |  PKO Bank Polski potwierdził wybór  |  "Financial Times" mianuje naczelnego  |  Pracownicy techniczni "The New York Times" kończą strajk – bez porozumienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 28, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta uderza w strony rosyjskich mediów. Kreml ogranicza dostęp do Facebooka

Kreml uważa, że Facebook cenzuruje rosyjskie media (fot. Pixabay.com)

Facebook i YouTube uderzyły w rosyjskie media państwowe, blokując im możliwość monetyzowania treści i wyświetlania reklam. Twitter wstrzymał wyświetlanie reklam w Ukrainie i Rosji. Natomiast regulator rosyjskiego rynku mediów ograniczył użytkownikom dostęp do Facebooka.

„Zgodnie z decyzją Prokuratury Generalnej od 25 lutego Roskomnadzor nakłada częściowe ograniczenia dostępu do portalu społecznościowego Facebook” – poinformował w komunikacie regulator.

"Chcemy, by Rosjanie się organizowali"

Moskwa uznała, że serwis cenzuruje rosyjskie media. Facebook zignorował bowiem zalecenia dotyczące zniesienia ograniczeń dla agencji informacyjnej RIA, państwowej telewizji Zvezda oraz stron internetowych Gazeta.ru i Lenta.ru. Roskomnadzor podał, że Facebook "ma udział w łamaniu fundamentalnych praw i swobód człowieka, jak i praw i swobód rosyjskich obywateli". Ograniczenia miały polegać na oznaczaniu zamieszczonych tam treści jako niewiarygodnych oraz ograniczaniu wyników wyszukiwań w sieci dotyczących tych mediów.

Czytaj też: Facebook uderzył w strony rosyjskich mediów. "Sytuacja katastrofalna"

W odpowiedzi Facebook zadał mocniejszy cios. Poinformował o tym w nocy z piątku na sobotę Nathaniel Gleicher, szef polityki bezpieczeństwa FB. Napisał, że posty państwowych mediów rosyjskich są na FB oznaczane specjalną naklejką. Nick Glegg, wiceprezes Mety, właściciela Facebooka, zwrócił uwagę, że obywatele rosyjscy mogą korzystać z serwisu: "Chcemy, aby ich głos był słyszany, by informowali, co się dzieje i mogli się organizować przez Facebooka, Instagrama, Whatsappa czy Messengera".

Reklamy Twittera wstrzymane w Ukrainie i Rosji

Glegg w sobotę powiadomił także, że "zespoły w Meta wdrożyły szereg środków, aby nasze platformy i nasi użytkownicy byli bezpieczni. Sytuacja jest dynamiczna, pozostajemy w gotowości". Dodał, że Facebook stworzył specjalny zespół do reagowania na bieżąco, wzmocniony native speakerami.

Czytaj też: Elon Musk pomaga Ukrainie z internetem. "Starlinki już działają"

Twitter, który zakazał reklam w mediach kontrolowanych przez państwo już w 2019 r., również wstrzymał wszystkie reklamy w Ukrainie i Rosji. "Chcemy mieć pewność, że krytyczne informacje dotyczące bezpieczeństwa publicznego będą podnoszone w mediach, a reklamy nie odciągały od nich uwagi" - napisali w oświadczeniu przedstawiciele platformy.

Maciej Weber

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.