Spotify przejmuje dwie główne platformy do marketingu podcastów
Spotify rozwija plan akwizycji mający uatrakcyjnić platformę dla twórców i reklamodawców (fot. Pixabay.com)
Spotify przejmie dwie platformy związane z marketingiem podcastowym - Chartable i Podsights. Usługi umożliwiają oznaczanie w swoich audycjach tagów, a następnie śledzenie ich pod kątem efektywności reklam tam zamieszczonych.
Zarówno Podsights, jak i Chartable pozwalają podcasterom i sieciom śledzić, kto słuchał, czy usłyszał reklamy i czy podjęto działania po ich usłyszeniu. Spotify planuje wykorzystać technologię Podsights poza podcastami i wprowadzi ją do „pełnego zakresu platformy, w tym reklam audio w muzyce, reklam wideo i reklam display”. Chartable jest ograniczona do podcastów.
Kwota transakcji nie została podana. Za pomocą tych usług Spotify zamierza stać się najbardziej atrakcyjną platformą zarówno dla twórców, jak i reklamodawców. W listopadzie szwedzki serwis przejął Findaway, dystrybutora audiobooków. Kilka miesięcy wcześniej uzgodniono transakcję przejęcia Podz, producenta oprogramowania, które generuje krótkie, dźwiękowe klipy z podcastów.
(MAC, 18.02.2022)