Dzienniki regionalne Polska Press z dwucyfrowymi stratami w 2021 roku
Sprzedaż "Dziennika Bałtyckiego" (Polska Press) spadła najbardziej - o 24,2 proc., do 7594 egz.
Średnia sprzedaż dzienników regionalnych w 2021 roku - w większości należących do Polska Press - spadła o 17,5 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Największe spadki zanotowały "Dziennik Bałtycki" i "Dziennik Zachodni". Pozycję lidera utrzymała "Gazeta Pomorska".
Średnia sprzedaż dzienników regionalnych objętych badaniem PBC wyniosła w 2021 roku 158 399 egz. wobec 191 905 egz. w 2020 roku.
Liderem wśród dzienników regionalnych była "Gazeta Pomorska" (Polska Press), której średnia sprzedaż wyniosła 17 927 egz. i była o 18,1 proc. niższa niż w 2020 roku. Drugi był "Dziennik Zachodni" (Polska Press) ze średnią sprzedażą 12 935 egz. (spadek o 20,4 proc.), a trzeci "Głos Wielkopolski" (Polska Press) - 12 250 egz. (spadek o 18,7 proc.).
W pierwszej piątce znalazły się również: "Express Ilustrowany" (Polska Press) - 8854 egz. (spadek o 19,7 proc.) i "Głos - Dziennik Pomorza" (Polska Press) - 8444 egz. (spadek o 17,5 proc.).
Najmniejszy spadek sprzedaży uzyskały "Super Nowości" (to dziennik z Rzeszowa, który nie należy do Polska Press, ale do Gravamen Media) o 7,6 proc., do 3622 egz. Najbardziej spadła natomiast sprzedaż "Dziennika Bałtyckiego" (Polska Press) - o 24,2 proc., do 7594 egz.
Sprzedaż rok do roku poprawiły katowicki "Sport" (Gremi Media) oraz "Polska Metropolia Warszawska" (Polska Press). "Sport" zanotował wzrost o 3,3 proc. (do 3399 egz.), a "Polska Metropolia Warszawska" - o 27,1 proc. (do 2826 egz.).
(KOZ, 09.02.2022)