Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Duże media komercyjne zrezygnowały z aktywności na Albicli. Kto został?

Część mediów, takich jak Polskie Radio 24, Radio Poznań i TVP Info, pozostaje aktywna w serwisie Albicla (screen YouTube.com/TV Republika)

Redakcje dużych mediów komercyjnych zrezygnowały z aktywności na Albicli -  serwisie społecznościowym założonym rok temu przez Tomasza Sakiewicza. Wierne serwisowi są media prawicowe oraz publiczne.

Po roku od powstania Albicli media komercyjne ostatecznie rezygnują z aktywności w serwisie społecznościowym założonym przez środowisko "Gazety Polskiej". Działalność w serwisie zakończyła Wirtualna Polska. Ostatnią poważną aktywnością redakcji WP był wpis z 21 lutego 2021 roku, gdzie promowano tekst "Na sygnale przez zakorkowaną drogę tak Andrzej Duda wraca z nart".

"Ciekawostka medialna"

– Albicla była sezonowym wydarzeniem, choć może trafniej byłoby powiedzieć: ciekawostką medialną – mówi "Presserwisowi" Piotr Mieśnik, redaktor naczelny portalu Wp.pl. - W WP jednak trzymamy rękę na pulsie: sprawdzaliśmy i będziemy sprawdzać nowe powierzchnie do ekspozycji naszych treści. I właśnie jako eksperyment traktowaliśmy naszą obecność w tym medium społecznościowym. Po testach zdecydowaliśmy się jednak skupiać na nieco większych i dynamiczniej rozwijających się platformach.

Z kolei Onet ostatni post opublikował dwa miesiące temu. Tekst "13 grudnia zmienił życie milionów Polaków" prowadził do sekcji Stanwojenny.onet.pl. Wcześniejsze wpisy pochodzą z sierpnia i czerwca 2021 roku. 

- Albicla pozostaje małym serwisem z minimalnymi zasięgami. Zapewne nie zlikwidujemy tam konta, ale umieszczenie na nim tekstów nie stanowi dla nas priorytetu – mówi nam Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl. 

Zdaniem Wojtka Kardysia, eksperta ds. komunikacji internetowej, obecność Onetu i WP na Albicli była marnotrawieniem czasu. – Publika Albicli nie jest znacząca dla Wirtualnej Polski czy Onetu, bo nie dość, że jest niszowa, to jeszcze mało prokonsumencka. Dla nich to było marnowanie czasu i zasobów ludzkich – mówi Kardyś. 

Kto nie zreygnował?

Są jednak media, które nie zrezygnowały z promocji treści na Albicli. Głównie prawicowe i publiczne, w tym media związane z Tomaszem Sakiewiczem – "Gazeta Polska", "Gazeta Polska Codziennie" i Telewizja Republika. Na bieżąco postuje także Polskie Radio 24, Radio Poznań i TVP Info. O dziwo, nie działa na Albicli Polska Agencja Prasowa - ostatni wpis PAP opublikowała osiem miesięcy temu.

– Duże media bardzo pomogły nam na początku - w promocji serwisu. Wtedy to miało dla nas duże znaczenie, bo zwiększało liczbę wzmianek o Albicli i stanowiło dla nas istotny element kampanii promocyjnej. Chcąc nie chcąc, i tak nas wsparli – mówi Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej" i twórca serwisu Albicla.

Tomasz Sakiewicz zapowiada, że w najbliższym czasie Albicla ma zyskać nowe funkcjonalności i szatę graficzną. – Przygotowujemy funkcjonalności, które będą wspierać dziennikarstwo obywatelskie. Będziemy wkrótce to ogłaszać – mówi Sakiewicz. 

Albicla ruszyła 20 stycznia 2021 roku po tym, jak Facebook i Twitter zablokowały profile ówczesnego prezydenta USA Donalda Trumpa. Po roku serwis ma prawie 82 tys. aktywnych użytkowników. Jest dostępna w wersji po polsku i angielsku. W planach ma wprowadzenie także wersji węgierskiej i ukraińskiej.

(BAE, 09.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.