Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amazon zwiększył zysk o prawie 100 proc. Biznes chmurowy mocnym punktem

Amazon Prime podniesie ceny abonamentów po raz pierwszy od 2018 roku (fot. Wikimedia Commons/Curlymd)

Amazon w ostatnim kwartale 2021 roku odnotował zysk netto w wysokości 14,3 mld dol. W porównaniu do 7,2 mld w analogicznym okresie rok wcześniej, jest to wzrost o ponad 99 proc. Zysk na akcję wyniósł 27,75 dol. wobec 14,09 dol. na koniec grudnia 2020 roku.

W czwartym kwartale ub.r. przychody ze sprzedaży wyniosły 137,4 mld dol. wobec 125,6 mld dol. w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 9 proc. Zysk w wysokości prawie 12 mld dol. pochodzi z inwestycji w Rivian, spółkę produkującą samochody elektryczne. Akcje spółki po opublikowaniu wyników urosły o ponad 17 proc.

Chmura i reklamy mocnymi punktami

Przychody grupy w czwartym kwartale wyniosły 137,4 mld. Obniżeniu uległ tylko zysk operacyjny - z 6,9 mld do 3,5 mld dol. W całym 2021 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 469,8 mld dol. wobec 286,1 mld dol. w poprzednim roku, co stanowi wzrost o 22 proc. W tym czasie spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 33,4 mld dol. w porównaniu do 21,3 mld dol. rok wcześniej.

Czytaj też: Mediapanel: Allegro.pl liderem w zestawieniu serwisów zakupowych

Mocnym punktem działalności spółki jest biznes chmurowy. W czwartym kwartale ub.r. przychody z Amazon Web Services wzrosły o 40 proc. i wyniosły 17,78 mld dol. Dynamicznie rosną także reklamy. W minionym kwartale przychody z tego sektora wzrosły o 32 proc. rok do roku i wyniosły 9,7 mld dol. Pod tym względem Amazon zajął trzecie miejsce na rynku, za Google i Facebookiem (czwartym kwartale przychody Google z reklam wyniosły 61,2 mld, a Facebooka 32,6 mld dol.).

Większa cena Amazon Prime

Amazon przedstawił prognozę na kolejny kwartał. Spółka spodziewa się, że przychody będą mieścić się w przedziale pomiędzy 112 mld a 117 mld dol., co stanowiłoby wzrost o 3-8 proc. w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku.

Czytaj też: Amazon Prime Video wyprzedza Netflixa w Niemczech

Firma poinformowała również, że podniesie cenę rocznego członkostwa w Amazon Prime. Poprzednia podwyżka ceny miała miejsce w 2018 roku. Opłata miesięczna wzrośnie w Stanach Zjednoczonych z 12,99 do 14,99 dol., a członkostwo roczne ze 119 do 139 dol. Oczekuje się, że podobne podwyżki cen zostaną zastosowane na arenie międzynarodowej. W przypadku nowych członków Prime zmiana ceny wejdzie w życie 18 lutego, a dla obecnych członków nowa cena będzie obowiązywać po 25 marca br.

(MAC, 07.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.