Nielsen: blisko 4-proc. wzrost cennikowych wpływów reklamowych telewizji
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w styczniu 3,5 mln spotów - o 16,5 proc. więcej niż rok wcześniej (fot. Pixabay.com)
W styczniu 2022 roku cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych wzrosły o 3,99 proc. w porównaniu ze styczniem 2021 roku.
Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam uzyskał Polsat - 251,5 mln zł, czyli o 7,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost zanotował również TVN - o 14,8 proc., do 183,5 mln zł. Cennikowe przychody TVP 1 urosły o 18,5 proc. (do 120,8 mln zł), a TVP 2 spadły o 1,8 proc. (do 104,3 mln zł).
Czytaj też: Kantar: w 2021 roku PKN Orlen wydał więcej na reklamy w tytułach Polska Press
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w styczniu Aflofarm - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 202,1 mln zł i była o 19,4 proc. mniejsza niż przed rokiem.
Wśród największych reklamodawców w telewizji znalazły się również Polpharma - 73,6 mln zł (wzrost o 15,1 proc.) i US Pharmacia 56 mln zł (wzrost o 36,5 proc.).
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w styczniu 3,5 mln spotów - o 16,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
(MNIE, 07.02.2022)