The New York Times ma już ponad 10 mln subskrybentów
The New York Times działa od ponad 170 lat (fot. Wikimedia Commons/Kailash U)
Wydawnictwo The New York Times Company poinformowało w środę, że ma już ponad 10 mln subskrypcji. Wynik ten planowano osiągnąć do 2025 roku.
W osiągnięciu wyznaczonego na najbliższe lata celu już na początku 2022 roku pomogło przejęcie 7 stycznia sportowej witryny The Athletic (za 550 mln dol.) z bazą 1,2 mln użytkowników. Na koniec grudnia 2021 wydawnictwo chwaliło się liczbą 8,8 mln abonentów (prawie 5,9 mln to subskrypcje wiadomości cyfrowych, ponad 2 mln stanowią inne produkty online jak przepisy kulinarne czy łamigłówki, 800 tys. to prenumerujący gazetę drukowaną). NYT podaje teraz, że ma nowy cel - 15 mln subskrypcji do 2027 roku.
Czytaj też: The New York Times kupił grę Wordle. Światowy hit "na razie darmowy"
Poprawiły się także wyniki finansowe wydawnictwa. Przychody w czwartym kwartale 2021 wzrosły o 16,7 proc. (rok do roku) - do 594,2 mln dol. Zysk wyniósł 109,3 mln dol. (wzrost o 12 proc.). Całoroczne przychody wzrosły o 16,3 proc., do 2,1 mld dol. Roczne przychody z subskrypcji wzrosły o 13,9 proc., do 1,4 mld dol. O 26,8 proc. wzrosły przychody z reklam - do 497,5 mln dol., choć to wciąż o 6,2 proc. mniej niż przed wybuchem pandemii w 2019 roku.
(MAC, 03.02.2022)