The New York Times kupił grę Wordle. Światowy hit "na razie darmowy"

W Wordle gra coraz więcej ludzi na świecie, jest też polska wersja tej zabawy (fot. Wikimedia Commons/James Wardle)
The New York Times Co. nabył Wordle, internetową grę słowną, która ostatnio znacząco zyskała na popularności. Ceny nie ujawniono. Przejęcie ma pomóc wydawnictwu w osiągnięciu celu: 10 mln subskrypcji do 2025 roku.
Gra online raz dziennie daje graczowi sześć szans na odgadnięcie pięcioliterowego słowa dnia. Przy każdej nieudanej próbie system informuje gracza, czy użyte w danym podejściu litery znajdują się w słowie-odpowiedzi w odpowiednim lub innym miejscu.
Gra wydana po raz pierwszy w październiku ub.r. przez Josha Wardle'a, byłego inżyniera oprogramowania firmy Reddit, pozostaje "na razie darmowa".
Gry i łamigłówki są kluczowym elementem strategii NYT, aby utrzymać zaangażowanie odbiorców w swoich aplikacjach i witrynach internetowych. Coraz więcej czytelników używa bowiem telefonów komórkowych do korzystania z proponowanych treści. W trzecim kwartale 2021 roku firma zyskała 135 tys. użytkowników swojej witryny internetowej poświęconej grom, gotowaniu i recenzjom produktów.
Sformułowanie, że gra pozostanie "na razie bezpłatna" wzbudziło zaniepokojenie w mediach społecznościowych. Większość użytkowników spodziewa się, że NYT wkrótce zezwoli na dostęp do gry tylko subskrybentom.
(MAC, 02.02.2022)
